Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Jag är tillbaka...

Kategori: Allmänt

Efter lång periods frånvaro så är jag tillbaka, med kortare och mörkare hår, härligare attityd och ett leende på läpparna. Nu känns det änligen heeeelt rätt. Mitt hår har varit ett sort problem för mig, långt , kort, mörkt eller ljust... Ljust hade jag aldrig haft, så jag och min frisör bestämde oss för att satsa på en ljusare mig.. Jag blev ganska nöjd , men tänkte att oj vad konstigt annorlunda jag kände mig när jag gick ut från frisören. Efter många om o men så kände jag att jag är inte ljus, jag behövde komma tillbaka till mig, och jag är den mörkhåriga tjejen med det breda leendet.

Så i tisdags ringde jag min underbara frisör och fick tid redan på onsdag, direkt dagen efter, underbara underbara hon. Jag va där och färgade tillbaka till min egna hårfärg och klippte mig väldigt kort, det kändes heeeeeeeeeeeeeeeeeeelt rätt, alltså galet rätt. Jag gick ut därifrån nöjd såååå galet snygg blev jag också.

Snacka om att få komplimanger, en söt komplimang som jag fick av en jobbarkompis var, vad fin du är , du bara lyser..hihiihihih....sötaste du, you know who you are...

En stor skillnad jag har märkt med mig själv är att när jag får en komplimang så ler jag och säger tack, för det känns bra o få det. Jag skäms inte för det. Det låter kanske egoistiskt och folk som inte känner mig kanske tycker men vad hon har fått mycket luft och blivit divig och allt sånt. Bla bla bla...

Men ni som känner mig och är min vänner ni vet hur jag är. Jag tänker inte ens förklara. Man ska ha rätt att känna sig fin o läcker. När man får en komplimang, ta emot den o le stort, för det gör jag :-)
 
Jaha och vad har hänt på min träningsfront, jag har varit baaaaaaaaaaaaaaaaaaaad folket. Inte duktig alls, men jag känner att jag har varit såååååå duktig under vårterminen, att det är helt okej och kanske slappa lite, men inte såhär mycket..Hihihihihihihh....Aja men gjort är gjort...Jag har jobbat rätt mycket och ätit dålig mat, inte så bra. Dålig mat är inte bra för kroppen eller hjärnan.

Snart är det dax för kickass kick off med friskis :-)  Jag ser fram emot det, det ska bli spännande.. Något nytt i mitt liv , något jag inte gjort förrut.
 
Jag ska vara passvärd på friskis fredagar kl 18 i jönköping, kom så får du det största leendet i dörren, sen när dörrarna stängs då är det kick ass kibox :-)

Det finns ett citat som berör mig jätte mycket och som jag tycker är jättevackert. Läs och fundera...

Ljusets krigare glömmer aldrig att vara tacksam. Under striden fick han änglarnas hjälp. De himmelska härskarorna lät falla på plats så att han kunde ge sitt yttersta. Därför faller han på knä i solnedgången och tackar Den Skyddande Manteln omkring honom.
Kamraterna säger : Han har sådan tur! Men han förstår att turen är att se sig omkring och söka rätt på sina vänner. För det var genom
dem som änglarna talade.

Godnatt och sovgott mina älskade vänner, thisface har en underbar mantel.......

Kommentarer

  • Mylan säger:

    Lika rolig som vanligt...I like det jag läste...särskilt det sista du skrev dit :) Mucho bra!Tack för ditt stöd syster...Love you!PUSS

    2009-08-03 | 09:50:24

Kommentera inlägget här: