Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Midsommar mm...

Kategori: Allmänt

Hej alla ni underbara som läser min blogg
Ja för att förklara midsommarkvällen så tror jag inte det är möjligt, man måste ha varit där..Hollywood släng er i väggen:-) Det var ett smörgåsbord med allt från grymt god mat till ett litet urartat bråk, som slutade väl. Jag fick se vissa sidor som jag inte gillade så värst, men jag visade nog en sida av mig som ingen hade sett. Vet att många blev förvånade, en del irriterade, men det var dags o sätta ner foten. Jag är en person som skojjar på min egen och andras bekostnad, jag går inte över gränser o blir elak eller dum, jag skojjar bort det mesta oavsett vad det handlar om, men jag känner att jag är 30år och en viss respekt förtjänar jag thats the way it is :-)
 
Känns som att jag äntligen går min egen väg, gör sånt som jag alltid velat göra, bryr mig inte så mycket vad andra tycker och tänker. Jag håller nu på och läser Zahiren av Paulo Coelho(jag älskar hans böcker) det är såååååå grymt välskrivna böcker, helt fantastiska resor man gör med den här begåvade författaren.

Han svarar i boken varför människorna är ledsna. ´Det är enkelt,de är fågna i sin egen historia. Ingen frågar sig om planen är deras egen eller skapad av någon annan.. Det är sant, såfort man gör något som andra anser att det är inte okej eller annorlunda än vad dem själva har valt ja då är det något fel på än, men vet ni vad lev på det sättet som gör att ni är lyckliga här och nu, vem vet vad som väntar, man har ett liv ha kul och bry er inte om vad andra tycker och tänker, men såra inte och gå inte över lik för att få det ni vill ha. Med andra ord, dem som tycker om er kommer att göra det oavsett vad ni gör för val här i livet.

Jag sitter inte inne med all vishet, tro inte det, men man lär sig av att vara på botten, häftigaste upplevelsen i mitt liv, det kan jag säga nu när jag tar en titt i backspegeln o ser helheten och resultat av kraschen :-) Jag är helt enkelt för tuff för att se mitt liv bara vara, inte leva det.. Därför är det viktigt att låta vissa saker lämna en. Släppa taget. Skaka av dem av sig. Man måste förstå att ingen spelar med märkta kort. Vi vinner ibland och förlorar ibland.Vänta dig inte någon belöning, vänta dig inget beröm för dina ansträngningar, att din talang ska bli upptäckt, att din kärlek ska bli förstådd. Allt handlar om att sluta cirklar. Inte grund av stolthet, vanmakt eller högmod, utan helt enkelt för att något inte längre passar i ditt liv, det betyder inte att det inte kan ändras eller att man inte kan hitta tillbaka men man ska städa ur det som varit och är skräp.Stäng dörren, byt skiva, städa huset, skaka bort dammet. Jag säger bara SLUTA ATT VARA DEN DU VAR OCH BLI DEN DU ÄR.... Jag har storslagna planer för detta livet, mitt liv. Detta är bara början..Ni får se vad nästa steg är..

Den här gången tänker jag hylla alla underbetalda och bortprioriterade människor som jobbar och jobbar och får skräplöner, trots det väl gjorda jobbet, ibland så räcker inte en klapp på axeln, ibland så behöver man se att något händer med lönen, oftast så räcker det med en liten höjning och några väl valda ord av chefen. Så alla alla chefer skärpning därute!!!! Visa dina anställda att dem är viktiga för jobbet och ta er tid o ge beröm när dem ska ha det och när det inte går så bra ge uppmuntrande ord det är inte mycket men ibland är det skillnaden mellan bra ledarskap och dålig ledarskap. Så ni chefer som har god ledarskapsförmåga tummen upp för er och stor påse godis :-) ni andra skärp till er, det kan hända något en dag att ni inte är chefer utan vanliga arbetare, då vill ni inte ångra er hur ni har behandlat andra människor, för what goes around comes around. Ni vanliga arbetare, säg ifrån ställ krav, för rättigheter det har ni..Keep fighting.. Me love you guys..

/Jag är på väg att födas på nytt, jag måste ta nya risker-This Face loves you...Laku noc

Kommentarer

  • justjelle :) säger:

    Känner att det sista va menat åt mig hahaha this face...så rolig tjej...du är för härlig. Sluta inte vara dig själv, men bli inte ngn du inte är. Det kan oxå gå overboard. Man ska välja sina ord med omsorg, även om man har blivit den människan man vill vara och är född till att vara!Keep doing it your style sis!!!!Pussssssssssssssss

    2009-06-30 | 13:23:54

Kommentera inlägget här: