Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Gamla vänner, dissar och missar...Behövde detta galna minne..

Kategori: Allmänt

Såg något som fick igång mina minnesbilder, något som var svårt att tackla eller ens kunna föreställa sig..Jag uppfattar mig själv som en grymt stark tjej med båda fötterna på jorden..Jag innenhåller en Stooooor Dos av envishet, annars så skulle jag inte vara den jag är idag..För att få bort tankarna från det tuffa, så kom jag på en sak jag brukar tänka på som alltid får mig att skratta..

Jag hade inte besökt en gammal vän på ett bra tag, vi brukar inte träffas ofta, hon bor i Sthlm hon brukar oftast komma hit för hennes föräldrar bor i samma stad. Vi har alltid galet mysigt ihop, folk missbedömmer mig och henne tillsammans, vi brukar oftast bara sitta hemma eller fika på mysiga fik på kvällarna, medan många tror att vi festar tills vi svimmar :-) hihihiihih, tänk vad fel folk kan ha egentligen...Ja där har ni storyn om gamla vänner.

Jag hade lovat en kille att nästa gång jag är i Sthlm att vi ska träffas och umgås lite, efter massa tjatande från hans sida,sms och telefonsamtal så tänkte jag att jag kan höra av mig så har jag det gjort mitt.. Jag skickade ett mess och sa att jag skulle vara i Sthlm i en vecka och att han kan höra av sig om han vill ta en fika..Snabbt gick det också för inom loppet av några minuter så skickade han tillbaka tid o plats o allt..Jag var inte så sugen , men tänkte ahh det är en fika bara så det borde inte bli något problem..(måste säga att jag hade träffat han på några fester kände hans vänner)

Efter massa sms så kom vi fram till att vi skulle ta en promenad och sen gå ut och äta. Jag tänkte väl först jaha han är ivrig och tror att jag inte har koll på vad han gjorde, men pojkar FLASHNEWS jag är alltid steget före. Träffade han och vi tog en riktig lång promenix, men han ville inte att vi skulle gå tillbaka, det visade sig att han inte orkade..Kan ni förstå detta? Hihihihiih, han var så olik mig som man kunde vara. Jag försökte skoja till det lite o säga att åldern tar väl ut sin rätt till slut(Han var 38) Han såg väl rätt bra ut och i mångas ögon ett kap, men så boooooooooooooooooring jag trodde jag skulle börja springa tillbaka så trist var han, för jag skulle lätt sprungit ifrån han..Vi hittade ett ställa att sätta oss och äta utan att han behövde gå så långt. När vi sedan sitter och pratar så säger han: Du har tur att du ser så ung ut, för jag träffar aldrig tjejer över 25. (Ni som inte vet så är jag 30) Där kom missen

Jag ler lite och säger att ja vad ska man göra när man ser så ung o fräsch ut. Jag reser på mig och säger, du verkar inte ha en spegel hemma eller kan du inte se dig själv eftersom ditt ego tar all plats, jag log lite gulligt, han såg lite undrande ut, men han sa inget och inte jag heller.(Lite detaljer så ni förstår att han inte skojade, han berättade om sina fd tjejer han hade träffat och de flesta var alltså max 22-23år, och det var lätt att läsa mellan raderna för mig(Inte konstigt att han bara träffade yngre tjejer för vilken lite äldre tjej vill umgås med en kille som är 38, men uppför sig som 17??) Jag tog en taxi till min kompis där jag bodde och efter ungefär 1h så får jag ett sms där det stod: Vad hände? Vart tog du vägen? O det mina vänner är dissen...

Får ofta höra att det är taskigt och så gör man inte, och det stämmer säkert, men efter att ha lyssnat på hans gnäll att det var långt att gå och att han var trött och alla de andra barnsliga kommentarerna. Borde bara sprungit ifrån han egentligen från början, min magkänsla sa ifrån direkt från början, men jag tänkte ne jag ska ge han en chans, för jag vet att jag kan vara galet kräsen och avvisande..Så från den gången så går jag på min magkänsla vad det gäller pojkar..Med andra ord han var inte min Mr Right..Hihihihihihi...Inte så konstigt kanske han är nog ingens Mr Right...

Ps Vill bara tillägga att jag gillar pojkar som kan vara goofy och barnsliga men inom rimliga gränser inte en 38-åring som har en kris där han själv inte har kommit underfund med sin egen ålder..

Japp nu ler jag igen...

Tjejer gå på magkänslan..
Killar lämna gärna ditt ego hemma om du vill imponera på en tjej..
Två av samma kille kan vara en för mycket..

Mina visdomsord ikväll är:

                          "Det är gott om ja-sägare i världen. Efterfrågan på typen är stor."


Godnatt
/ThisFace









Kommentarer

  • T säger:

    Hahaha det var en diss som heter duga.

    Men man undrar ju hur det kommer sig

    att du inte såg igenom den fasaden mycket

    tidigare. Du hade ju ändå träffat honom

    några gånger tidigare. Eller gick det bra så

    länge han inte kommenterade din ålder??

    ;)

    2009-11-18 | 14:26:17
  • Natasja säger:

    Man ska inte döma hunden efter håret, jag har en tendens att göra det :-)) Jag har träffat honom på lite olika tillställningar inte så att jag har hängt med han dygnet runt..Hihihihiih, nejdå min ålder är inte min svaga punkt,älskar min ålder, skulle inte vilja vara 22-23 :-) jag har några svaga punkter, men dem är inte för allmänheten, dem är mina o bara mina..:-))

    2009-11-18 | 18:25:30
  • T säger:

    Nej nej. Låter som det är på plats med ett

    avslöjande till faktiskt. Du kan ju inte lägga

    till ytterligare hemligheter eller hur?

    2009-11-18 | 18:54:18
  • Natasja säger:

    Du försöker provocera rätt bra, men du jag kan ge dig ett tips:Ge upp.. :-)) Inga mer avslöjande för den här månaden :-)) Men om du ställer nån fråga så svarar jag ärligt och direkt :-) Så vad vill du veta, just ask...

    2009-11-18 | 19:48:44

Kommentera inlägget här: