Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Popcorn och Hockey= En härlig kväll

Kategori: Allmänt

Var på hockey med min daddy :-) Det var trevligt..Något som jag tänkte på när jag satt där är att när man tittar på matchen live, så går den såfort, men när man tittar hemma i sängen i mitt fall, så tar matchen aldrig slut. Måste säga att det var en bra match..Stefan Liv räddade Sverige i första perioden..Tjeckerna var steget före svenskarna hela första perioden, de hade en grym snabb omställningen ,från försvar till anfall..Men Sverige jobbade sig in i matchen, och det var kul att se. Matchen slutade med 4-3 till Sverige..En bra hockeymatch..Hihihihi, har nog fått en blodad tand att se hockey live... :-)) 

Idag så hann jag med en promenix med Homie och lilla ruffset..Sen så var vi hemma hos dem och jag o ruffset busade i soffan, han e riktigt soft assåå..Riktigt söt min lilla homie jr-vi kommer nog att busa rätt mkt när han blir lite äldre, jag kommer att lära han alla tricks och busiga knep...hiihihiihih...jag älskar verkligen barn, de är så glada och fulla av liv..Oftast bara lessna när de är sjuka, trötta el hungriga..De skrattar, leker o njuter av livet..Härligt att umgås med dem.Jag har rätt mycket av barnasinnet kvar så det kommer nog bli underhållning med mig och Homie jr :-)) Stackars Homie och hennes man...

Imorgon på morgonen är det en promenix som gäller kl 9 med homie och ruffset igen..Sen så blir det fika eller frukost i mitt fall...Läsa till 2 seminarie nästa vecka är det som gäller imorgon..På kvällen är det ki-box som gäller där jag är passvärd..

Dags att drömma vackra drömmar för mig..

Godnatt och sov sött mina sötnosar...

/ThisFace

Kommentarer

  • T säger:

    Låter som du hade en ganska kul kväll.

    Vet du, läser en av de mest tunga böcker

    jag nånsin gett mig på. Du känner säkert

    till Anna Politkovskaja, den ryska

    journalisten som skrev om korruption

    och förtryck i Ryssland (blev ju senare

    mördad av Putin och hans oligarker).

    Fy fan vad man känner sig maktlös

    när man läser den boken. Hör bara här,

    ett litet stycke från boken:

    "Tre generationer tjetjenska kvinnor. Den

    ena är en vuxen kvinna som har levt hela

    sitt liv i Sovjetunionen. Den andra är en ung

    kvinna som aldrig har fått leva helt och fullt

    utan bara upplevt flykt från plats till plats,

    från ett krig till ett annat. Och den tredje

    är en liten flicka som ser och lyssnar

    uppmärksamt på allt som sker i omgivningen

    och som inte säger någonting. Inte nu.

    Inte än." Fy fan. Höll på att börja grina

    när jag läste det stycket. Är så jävla glad

    att jag bor där jag bor. Kram

    2009-11-06 | 09:09:13
  • Natasja säger:

    Mmmm vet vem hon är, önskar bara att jag hade tid att läsa sådana böcker..Blir mest litteratur som jag har i Historia ämnet..Det här låter kanske ganska kallt, men jag är ganska van vid riktigt hemska böcker och artiklar att jag inte blir lessen, utan min historiska sida letar direkt efter tolkningar..Jag läste en artikel till min första tenta nu i augusti, jag kunde inte sova på 2 dagar, varje gång jag blundade så hade jag de hemska bilderna framför mig..Var tvungen att lära mig att stänga av helt enkelt, för Historia är tragiska öden och mkt krig..Men du har rätt, man ska vara glad att man bor där man bor..

    Jodå kvällen var trevlig måste jag säga..Har kommit fram till att live hockey e roligare än tv-hokey..

    Vad hände med en ny grej om dig varje dag? du missade igår en hel dag ler

    2009-11-06 | 09:47:10
  • T säger:

    Jag vet...jobbat mycket och sent tyvärr

    så varit lite trött. Hmm, vad har jag inte

    nämnt? Skostorlek 43 haha, mörkhårig,

    favvofärg blått. Nu har jag nästan sagt

    allting ju. Hur kommer helgen bli då?

    2009-11-06 | 13:28:19
  • Malena.... säger:

    Tjena mouse....Man tror att man känner dig men de kan man inte göra hela livet...du skriver så djupt ibland jag blir rörd även om jag är hård som en sten...=)Anyways...försök skriva lite mer kan va kul o läsa för vi ses inte så ofta...hvala za brusfalter...love you loeads/din kusin..

    2009-11-06 | 15:13:05
  • Natasja säger:

    Hahahahha, ja ögonfärg har vi kvar :-)) Ojdå låter som en tuff vecka för din del..Läs något annat så du inte sitter hemma o snyftar :-)) Ikväll blir det träning på friskis..Lördag blir utbildning på friskis samt ett pass på eftermiddagen..80-tals party på kvällen..Söndag blir det träning för min del, nu är det dags o kicka igång hårdträning på riktigt..Nu vet du hur hela min helg ser ut..Vad händer hos dig till helgen?

    2009-11-06 | 15:51:06
  • Till kusinen säger:

    Inte kalla mig mouse, söta kusin.. Inte roligt..Mouse är tråkiga och inte så roliga..Jag är ju massa rolig...Hahahahah, du är inte tuff, man kan tro det, men du är känslig som en liten snäcka..När kommer kusse jr hem? Puss på ögat..

    2009-11-06 | 15:53:11
  • T säger:

    Blå. Jag vet att det låter dystert att läsa

    om sådant men det är sjukt intressant.

    Man blir lite mer tacksam över det man har

    och ens problem blir ju genast lite mindre.

    Helgen blir nog utgång på stan, dricka lite

    bärs. Var ett tag sen nu.

    2009-11-06 | 19:24:07
  • Natasja säger:

    Jag gissade på blå :-) därför är din favvofärg blå, för så passar du säkert massa bra i blått..hihihiihh..Jag har tränat och haft en uppföljare med på passet för att se hur jag sköter mig..Orden jag fick var att det fullkomligt lyser om mig och att jag är det bästa ansiktet utåt..Hahahahah, jag har verkligen en ego kick period :-))Hahahhaha, skojar lite med dig...Ha så kul på bärs rundan...Jag är super trött i kroppen nu..O träning hela helgen...Får se om jag överlever, få du inga svar då vet du....:-)))

    2009-11-06 | 20:55:00
  • Malena kusin säger:

    Cao...ja sorry....Nat..lille Isak kommer hem imon sent...har saknat han mycket...han kommer tycka om dig massor precis som jag gör...Kramizzar

    2009-11-10 | 00:24:58

Kommentera inlägget här: