Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Träning och plugg= mår toppen, Plugg och ingen träning= blir deppig...

Kategori: Allmänt

Det har varit en konstig vecka må jag säga såhär när jag tittar tillbaka på dagarna..Det har varit en omtumlande vecka i vänskapskretsen..Ibland så händer saker som är tuffa, det är då man måste ta fram överlevnadsinstinkt..

Jag har varit lite off, det vet jag...Skolan sliter verkligen på mig väldigt mycket nu..Kanske därför man ska plugga när man är yngre..Hmm vet inte riktigt men jag har ifrågasatt väldigt mycket denna veckan..Gång på gång så kommer jag fram till samma svar att alla besluten jag har fattat, har varit rätt. Jag måste säga att några av de besluten förändrade mitt liv drastiskt, och gjorde livet tufft för mig, men jag ångrar inget.. Jag visste att jag var tvungen att ta dem, jag var stark och gjorde det, men det betyder inte att jag inte har känslor som många tror eller känslokall som folk ibland kan säga att jag är.. Whatever jag bryr mig inte längre vad folk tycker och tänker om mig, det är mitt liv och jag har bara ett.

Hihihihiih, jag lever ett lugnt och väldigt odramatiskt liv..Utelivet existerar inte alls just nu, men jag är sommartjej då tycker jag om att gå ut och umgås, sitta och fika, softa med mina girls, grilla med mina kusiner och min familj.
Älskar att bara njuta av livet, så då brukar jag inte träna så galet mycket. Hösten och vintern är min ide period, då tränar jag, pluggar, tittar på filmer, jobbar. Det räcker tycker jag..

Jag letar lägenhet och det är inte det lättaste i den här stan, folk tycker jag är för kräsen..Hihiihihihih, inte bara vad det gäller lägenhet utan det mesta i mitt liv, och helt ärligt så har dem rätt. Jag vill bara ha det bästa, för det är jag värd :-) Letar inte efter en perfekt lägenhet, men det måste kännas sådär rätt, som att komma hem..Ni vet den där mysiga känslan som kan infinna sig ibland när man umgås med sin familj eller sina nära friends..Det gillar jag..

Måste berätta en kul grej, en del människor städar, springer o sånt när dem blir stressade, och vad gör jag, jo jag bakar..Älskar att baka och fixa o trixa i köket, min omgivning brukar säga att jag borde öppnat eget...Hihihihiihih...Det räcker med folk som får vara mina försöks kaniner, min kusin han är min favvo, allt jag gör äter han och säger Mmmm detta var gott..Har inte klurat ut om han säger det för att vi är släkt eller för att han gillar det..

Ett tips på en härlig tjej/kill middag smidigt och smakar MUMS är: Kycklingsallad med chokladfondue till efterrätt.. Jag kan lova att om ni är en kille så kommer ni att fånga tjejens hjärta och tänk vad lite ni har fått slita för att få henne så lyrisk, jag lovar hon kommer att berätta för alla sina tjejkompisar hur duktig du var och hur härligt det smakade..Grabbkväll/tjejkväll så kommer ni att tycka det är supergott och ni kommer att ha en fantastisk tjej/killkväll. Killar förstår om ni inte vill ha chokladfondue till efterrätt, men det kan vara kul att vara lite show off för grabbarna vad du kan och de kommer säkert att använda receptet och work their magic på sin tjej om dem har, det samma gäller tjejerna.. Hihihiihihih...Så den här måltiden kan bli grym, beroende vad man är ute efter..TRY IT AND GOOD LUCK..I mitt fall så har luck inget att göra med mig, det är känslan det handlar om..Hihihiihihihih...

Recept till kycklingsalladen
Tärna och stek kycklingfile med kryddor som tex grillkrydda el vegeta(köpes på willys eller balkan mataffärer)
Lägg 2 paket bacon på en plåt och in i ugnen på ca 200grader tills dem blir sådär härligt krispiga
Skölj och hacka isbergssalladen, blanda i gröna jättens majs, hacka 2-3tomater, blanda i Apetina fetaost i tärningar(finns att köpa i tärningar eller köp en hel bit och fixa själv) avocado kärnas ur och hackas fint och slängs i skålen.
Ta en baguette, kan vara dagens eller gårdagens (stor) skär i skivor och sen skär skivorna i tärningar, lägg det på en plåt klädd med bakplåts papper, ringla över rikligt med olivolja och släng över lite havssalt, glöm inte att slänga lite över axeln, det ger tur*ler* In i ugnen i ca 200grader, när brödet börjar bli sådär krispigt med en härlig gyllenbrun färg så är det klart.
När allt är klart så blandas allt i en stor skål eller ett läggs upp på ett fint fat(bacon ska delas i massa bitar så ni inte lägger hela bitar bacon) 
När ni har lagt upp det så toppar ni brödet ovanpå salladen, simsalabim så är maten klar..

Efterrätten
Smält 400gr fin choklad i ett vattenbad(välj gärna den chokladen ni tycker om, det kan vara ljus, men godast blir det om man blandar ljus och mörk choklad. Ta ca 50gr smör och blanda med chokladen och häll i 1.5dl grädde och blanda allt det tills allt har smält. Häll över choklad i fonduegrytan tänd ett ljus under så chokladen håller sig varn hela tiden.
Till choklad himmelriket har du köpt färska jordgubbar, annans, banan och marshmellows. Lägg upp det i olika skålar o sen doppa de olika härligheterna i chokladhimmelriket.

Har ni tur så kommer jag att bjuda på den här maten, tänk vilken lyxkväll du får uppleva då maten och mig som sällskap :-))

Nehe dags att sova lite, skönhetssömn behövs people....Nothing Can Go Wrong When Im Standing Strong...
/ThisFace

Kommentarer

  • Samantha säger:

    Kloka ord min vän!



    Det har varit en orkan vecka och jag är glad att vännerna håller ihop i vått och torrt. Man ska vara kräsen och som du säger om lägenheten så ska man få den där känslan och faktiskt vilja bo där. Dessutom vill jag säga att du är ingen kall människa och du har aldrig varit det. Du är varm och kärleksfull. Om det är någon som inte tror på det kan de slänga sig i väggen:)



    Det enda jag kan säga just nu är att efter regnet kommer alltid solen.



    Puss på dig,

    S

    2009-11-16 | 10:58:58
  • Aweeiii/ Charlotte säger:

    Jag kände mig lite träffat där när du nämnde stress och hur man hanterar det genom städning. hehe. Well..that´s meee. And i can´t change it;).

    Vi kom, Vi såg, Vi segrade..det är pracis vad vi har gjort de här veckorna.

    Puss på dig söting:).

    2009-11-16 | 16:40:01
  • Aweeii säger:

    Idiot Aweii..det ska stå träffad inte träffat. Blatte..vad ska man säga:D

    2009-11-16 | 16:41:39
  • T säger:

    Håller med Samantha. Du ger knappast intrycket

    av att vara kall, snarare tvärtom. Hur var

    söndagen? Blev det träning eller slappa?

    Jag gissar på slappa. Rätt eller hur? Du

    verkade rätt sliten. Hittade en film själv

    till slut. Bangkok dangerous fick det bli.

    Ingen komedi direkt hahaha men riktigt

    bra ändå. kram

    2009-11-16 | 18:19:13
  • Natasja säger:

    Hihihihi, du samlar poäng hos Samantha..Lite kul faktiskt..

    Det blev slappa och gosa med Isac :-))

    så du hade rätt..

    Jag o Awie har suttit och gjort klart seminariet plus läst 3artiklar som vi ska ha på seminariet imorgon..Jag har inget ämne till min uppsats och mitt PM behöver vara inskickat den 18nov..

    Hjääääääääääälp till nu,

    någon nytta ska jag väl ha av dig?

    2009-11-16 | 18:54:35
  • T säger:

    Hahaha ja kanske det. Hon verkar vara bra

    att ha som allierad haha. Inom vilket ämne

    ska uppsatsen handla om då?

    2009-11-16 | 19:22:56
  • Natasja säger:

    You wish...Hihihi, jag o hon sviker aldrig varandra för någon pojkes skull..Då måste han verkligen vara något extra, för att han ska få ta hennes plats, eller han min :-) Vi har en överenskommelse, men inget för dina öron :-)) Ja det kan handla om allt inom hi-ämnet, give it your best..Jaha vad händer hos dig ikv? Några mer deppiga böcker el filmer som dykt upp? :-) By the way, när ska du avslöja ditt jobb?

    2009-11-16 | 19:56:03
  • Samantha säger:

    Tips: du kanske kan besöka sidan www.uppsatser.se för att få lite inspiration om vad du kan skriva om.

    Kanske hur har undervisningen i historia förändrats på gymnasie nivå. Då kan du ställa frågan om den har ändrats och på vilket sätt i så fall. Var låg fokus på då och nu. Detta kan du forska på genom att samla in kursplaner i historia från två tre gymnasieskolor från ex. 1960 och 2009. Detta blir då en jämförande studie.



    Ok T du kan få ett poäng:)



    Du fixar det tjejen, det gör du alltid och jag kan vara bollplank om du vill:)



    Kram,

    S

    2009-11-16 | 19:57:23
  • T säger:

    Hahaha mina öron tål en hel del. Ett känsligt

    ämne som det garanterat kommer att skapa

    diskussion är det eventuella folkmordet i

    Armenien. Jag säger eventuella eftersom

    man fortfarande tvistar om om det ägde rum

    överhuvudtaget. Var det ett medvetet dödande

    eller dog de under deportation? Du vet väl

    att det fortfarande i Turkiet kan ge fängelse

    om du påstår att turkiet låg bakom pogromerna?

    Intressant ämne men jag kan för lite om det

    själv då jag bara har stött på ämnet när

    jag läst om världskrigen som jag kan lite

    djupare. Tar det nog ganska lugnt ikväll

    men jag har varit och tränat idag. Duktig va??

    Ska förbi bokhandeln imorgon faktiskt och

    köpa boken jag talade om. Du har förresten

    inte berättat din första hemlighet än så jag

    behåller min ett tag till. Vad ska du själv

    göra ikväll då?

    2009-11-16 | 20:15:38
  • T säger:

    Hahaha härligt!!! Mitt första poäng!

    Tack Samantha! Me like!

    2009-11-16 | 20:17:49
  • Natasja säger:

    Samantha hallå vad händer egentligen, ta tillbaka ditt poäng, han har ff inte berättat vad han jobbar me..Inte svika nu...Okej?

    Är du sugen för en promenix?

    2009-11-16 | 20:48:45
  • natasja säger:

    Ja du McSecret ska vi göra en deal, om jag berättar min första hemlis så berättar du vad du jobbar med..Vad säger du?

    Oj vad duktig du är, du hinner med en massa juh, men det gör inte jag :-( usch blir lite avis..

    Jag vet inte vad jag ska göra ikv, vill egentligen bara krypa ner i sängen o softa, men har hemlis nr1 som jag behöver jobba mycket på..

    2009-11-16 | 20:52:26
  • T säger:

    Hahaha oj oj vad nyfiken du är. Varför är

    det så viktigt vad jag jobbar med?

    Varför behöver du jobba med din hemlis?

    2009-11-16 | 22:43:44
  • Natasja säger:

    Det viktiga är inte vad du jobbar med, men det är klart jag blir nyfiken på varför du inte vill berätta vad du jobbar med. Det är en stor del av ditt liv. Jag menar många tycker inte mitt blivande yrke är något att vara stolt över, men det bryr jag mig inte om, för det är något jag vill jobba med. Varför är det så svårt att berätta vad du jobbar med? Jag vet inte ens vad du heter, inte direkt att jag kommer att söka upp dig och säga hej, bara för att du säger vad du jobbar med. Det skulle nog krävas ett mirakel i detta fallet :-)) Eftersom du vet så mycket om mig själv så tycker jag att det minsta du kan göra är berätta vad du jobbar med, så ska jag inte ställa mer frågor om ditt jobb..Ja du hemlisen är något av en utmaning för mig och ett bra tag framöver..

    2009-11-16 | 22:53:39
  • T säger:

    Oj vad allvarlig du blev ;) okej då. Ska

    inte hålla dig på sträckbänken längre.

    Marknadsför liquid crystal displays i olika

    konstellationer och light emmited diods.

    Låter nog inte så spännande för dig men

    gillar man teknik så är det sjukt kul. Variationerna

    är oändliga kan man säga. Så, då var det

    sagt. Ganska långt från historia men det

    är mitt andra stora intresse. Nu du...blir det

    svårt att hålla inne med första hemligheten

    hahaha. Och det verkar som jag får behålla

    min poäng av samantha eller??

    2009-11-16 | 23:18:03
  • Natasja säger:

    Hihihih, jag tar ibland fram den allvarliga mig :-) det händer väldigt sällan dock...Hahahaha, där ser man en teknik nörd...Min raka motsats :-)) Helt plötsligt så var det inte lika kul :-)) skojar bara alltid kul att veta vad någon pysslar med..Det enda jag kan förstå är att du säkert reser en hel del i jobbet, men thats it, mer än så greppar jag inte. Det räcker..Ja du jag har 3hemlisar, som snart ska bli 2, men dem andra 2 håller jag hårt i..Inget så viktigt eller speciellt men tills min födelsedag så ska jag ha tränat 180 träningspass, ska komma i samma form som jag var i för 6år sedan, då jag tränade basket på elit nivå...Så nu vet du..Inte så spännande som du trodde eller hur?ler

    2009-11-16 | 23:32:00
  • Anonym säger:

    hihihih, ja du får behålla din poäng som Samantha har gett dig..Jag tom bjuder på en poäng för att du tog dig mod o berätta vad du jobbar med på dagarna..Så Mr McSecret nu är du uppe i 2p..You have a long way to go och det blir inte enklare med tiden..(angående poängen nu menar jag)hihiihihihi :-))

    2009-11-16 | 23:35:36

Kommentera inlägget här: