Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Vid minsta motgång så ger man upp...

Kategori: Allmänt

Ibland så undrar jag vad som gör att man ger upp så lätt..Den här frågan har varit aktiv och kommer alltid att kännas viktig att röra vid..Vet inte om det beror på att folk är rädda för svaret eller vad det handlar om..Minsta lilla motgång i livet så kraschar man..Varför är det så?

Min teori är att vi är en generation som har fått mycket gratis och utan att ha kämpat för vissa saker. Tänk våra mormödrar/farmödrar vilka liv dem hade och vilka liv vi har idag.. Nu utgår jag ifrån det kvinnliga perspektivet..
Vi förväntar av oss själva väldigt mycket.. Jag förstår inte man behöver inte vara perfekt eller gå någon så pass till mötes att när den personen inte finns i vårat liv så har man inget kvar för sig själv..Kom igen girls..Det är inte fel att vara lite oldschool, låta han svettas om han vill ha dig, våga ställa kraven för det är du värd.

Jag tänker inte påstå att jag inte vill ha det här drömbröllopet med den finaste klänningen och mannen i mitt liv, men kom igen, det är inte så att jag vill så gärna ha det att jag glömmer bort vilken tönt han egentligen är. Våra kvinnliga förebilder har jobbat hårt för att inte det ska vara så.. Tänk såhär, bättre sent ute med det mesta men väldigt lycklig, än tidig och olycklig.. Många människor påpekar väldigt ofta för mig att jag aldrig kommer hitta någon o sånt, oftast är det folk som redan har förhållanden o bara gnäller hur jobbigt det är, han tar mig förgivet, jag får dra det största lasset vad det gäller barn,hund och hem. Då säger jag såhär: Ni har gjort erat val ändra på det eller kämpa på. Låt mig göra mitt eget val, för ingen har ju valt åt er.

Jag funkar på det sättet..Har du valt red ut det, klart jag ställer upp, men gnäll inte hela tiden på att det inte är bra, ryck upp dig fundera lite på om han är värd det och sen stå på dig för vad du har beslutat.. Är det verkligen så hemskt ja då kanske man behöver en pause för att fundera.. Jag tror att folk har blivit helt galna i vad som är viktigt här i livet. Mina killkompisar känner oftast ångest och stress för de vill ha mycket pengar, ha tuffa prylar och samtidigt va macho..Jag brukar bara säga att i grund och botten så vill hon ha dig, inte dina pengar eller din tuffa tv om hon är vettig, sen vet jag hur världen ser ut, jag är ingen blind liten skrattande tjej som många tror. Jag väljer att inte lyssna på alltför negativt snack..Det rör mig inte i ryggen direkt..

Jag är old school så det går inte att vara nästan mer än det, och jag är stolt. :-)) Jag tror på äktenskap, traditioner och jag tror på att ibland så måste man kämpa med varandra och inte mot varandra. Ja många skulle kalla mig naiv, men so då får dem väl tro det. Jag är sådan, jag kämpar för det jag verkligen vill ha. Jag ger inte upp så lätt, man kan nästan säga att jag aldrig ger upp..Man ska inte ge upp, man ska ha hopp, det finns alltid någon som har det värre..

Vi har mat på bordet, vi reser, vi köper prylar, kläder, mobiler, bilar , hus, lägenheter då är detta bara en kort liten lista. Men folk är inte mer lyckliga nu är förr. Hallå människor stanna upp och njut av livet. Vem bryr sig om prylarna egentligen eller vad du har eller inte har..Det är inre ro man vill ha. Det får man inte av prylar. Tro inte att jag inte vet, för jag har testat att köpa mig lycklig. Jag tänkte jag behöver: ny tv, data, ipod och mobil..Gick in i affären och köpte prylar för nästan 20.000..Visst är det kul med nytt, lyckligare var jag inte för det..Same same..Nu var det så att min tv hade börjat bli konstig, mobilen levde sitt eget liv stängde av sig och på hur den själv ville, data hade jag ingen och ipod ville jag helt enkelt ha en rosa(gillar rosa och rött)

Jag ångrar det inte, men jag hade förväntat mig någon lycka ni vet när ni mår så bra..Men nada...Jag brukar säga att inget i mitt liv ångrar jag och det gör jag inte. Inget är ett misstag allt är en lärodom. Om man inte kan njuta av det man redan har hur ska man kunna njuta av mer? Fundera på det ni 

Låt det förflutna var förflutet, lämna också framtiden ifred, lev i nuet. Det är något att verkligen ta vara på..

Ja nu får det räcka med den djupa sidan av mig själv..Det har VARIT en omtumlande vecka för många i min omgivning och tankarna bara maler, kan bero på det..

Vill bara säga att jag hade en grym dröm, som jag tyvärr inte fick drömma klart..Men inatt så hoppas jag att den dyker upp igen...*HOPPAS HOPPAS*

Imorgon är det salsa time på friskis 10.30-12.30 då ska det jobbas med höfterna..Tänk 2h träningen för rumpan och höfterna hihihiihihih(träningsvärken har inte försvunnit än)Ska verkligen bli jättekul :-))

Dags för mig att få lite sömn..

/ThisFace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: