Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Tårar, blod och svett

Kategori: Allmänt

Japp det stämmer och just i den ordningen. 
Tårar. Jag brukar ha ögonfransförlängning. Bestämde mig för arr göra det här, hade hört mig för lite. Bra ställen, det dom missade att berätta att thaifolket användr något superlim och det håller i 5mån. Bra tänkte jag. Synd att mina ögon inte riktigt fixade superglue. Efter många tårar, ögonen bara rann och rann. Höll nästan på att förstöra mina utflykter. Idag hade jag fått nog. Efter Raya Island gick jag till Yoda skönhetssalongen och ville ha dom borttagna. Vet ni vad ni vad dom säger : Du får smörja in vaseline och dra bort själv  eller så klipper vi bort dina fransar. Vi sätter dit dom men kan inte ta bort. Tårarna var inte långt borta.Men tjejen som jobbade erbjöd sig att försöka o ta bort dom pincett och vaseline. Sådan smärta har jag inte känt på länge. Tårarna strömmade ner för kinderna och med en grym smärta praktiska taget klippte hon bort och pillade bort det.

Blod-Snorklade idag på Raya Island. Bestämde mig att mata nemosar och hans släkt. Tog bröd och gjorde det till en boll, stoppade handen i vattnet och dök ner. Dom åt snällt tills en firre bara biter mig på fingret och det gör ont me.  Kollar på fingret och det blöder rätt ordentligt. Lite omplåstrad sedan var det bara att snorkla på igen.

Svett-Ja det är hela tiden konstant känns det som. Varmt och kvavt. Bur i love it.

Har kommit in i den här underbara lunken och livet här. Om exakt 3v är jag hemma. Innan dess får jag troligtvis besök. Om jag ger klartecken. Mr France har tagit semster. En galet charmig och farlig fransman.

Vi får se vad som händer.
Imorgon är det Similian som gäller. Njuter av en dag i taget. Något alla borde göra varje dag, oavsett vädret.

Visdomsord från Phuket:
En lärjunge kan aldrig härma sin vägledare. Var och en har sitt eget sätt att se på livet att leva med sina svårigheter och erövringar. Att undervisa är att visa att något är möjligt Att lära är att göra något möjligt för sig själv.

Enjoy life!!!!

/Ariel i vågen

Kommentarer

  • Syrran säger:

    Du,låter toppen me lunket:) angående mr france,d får vi prata på tele imon. Puss

    2011-02-28 | 21:45:03
  • Cvle säger:

    Hahaha, jepp sister this is goood life sålänge man ite jobbar. Fast är man Ariel så kan ju det bli ett helttidsjobb och bli fotad dag in o ut ;-)))

    Mwuuuuaaaaaaaaaaaaaah

    2011-03-01 | 18:55:37

Kommentera inlägget här: