Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Kaoz, kaoz.

Kategori: Allmänt

Hallå vart tar tiden vägen?? Tiden bara sticker iväg. Pliiiiz ni som hittar tiden skicka den gärna till mig. Nu är jag på väg mot kaklet fast med huvudet före. Noooot gooood Miss Tomic. Jag borde ha lärt mig att va snällare mot kroppen och knoppen. Men nejdå istället blir jag extra jobbig på alla sätt o vis. Önskar jag kunde stanna tiden lite. Jag hinner inte med allt och nu har kroppen sagt ifrån. Näseblod i massor. Asså hur tänker jag egentligen??? Problemet är att just nu tänker jag inte eller känner. Bara kör. Ja det kanske funakde när man var 20år. Inte när man är 32 och sömnen är viktig för mig för att jag egentligen ska kunna leverera till max. Aja om 11dagar så har ett lugn lagt sig i min själ. Då är examen en milstolpe som jag har klarat av i mitt liv. Ahh nog om det.

Nu till roliga nyheter. En liten prinsessa har blivit född. Min syster fick en liten donna som heter Isabella. Ja en liten vacker minidocka är hon. Så petit. Kärlek vid första ögonkastet. Jag som i vanliga fall inte gillar nyfödda värst mkt ja (förrutom Ruffet som jag gillade när han va newbie) föll för den här lilla donnan direkt. Vågade först inte hålla henne när jag träffade henne efter dag 2 på Neo avdelningen, men som nu är den största anledningen att jag åker hem varje dag. Hålla henne och pussa lite på min nya favvodonna i heeeela univesrum. (Sorry mum) men nu är Bellis nr1. Ja så tycker nog alla i familjen just nu. Längar tills hon blir lite äldre ska lära henne allt jag kan. Min lilla favoosparv :-))) Helt fantastisk känsla att bli moster. Kul o hålla henne, gärna så hon kan titta runt lite. En stark liten sak är hon. Ja ja världen vet att jag tjatar om den fina lilla donnan lär nog bli mer av det snacket har jag en känsla. Kanske räcker för idag.

Var i Serbien o firade min B-day, kom hem väldigt trött kände att en semester inte hade suttit helt fel. Folk ja dom är annorlunda jobbigt negativa(inte alla men en hel del) Dom har en rätt tragisk syn på livet som jag inte vill gå in på här med detaljer. Kommer då att sitta halva natten och morgonen. Livet är fint och vackert och bör njutas av för vi har privilegium att göra det. Hylla livet. Ja jag vet det kan vara tufft och ibland för jobbigt. Ta det lugnt , ta ett steg tillbaka och tänk på allt det fantastika du har, inte det du hela tiden vill ha. Ett bra sätt.

Försummat mig själv och några vänner som jag inte träffat sen innan Thailand *dåligt samvete* men det betyder inte att jag inte saknar dom, ibland är det bara så, olika schema, dygnsrytmer och tider. Funderar på att boka en resa bara jag själv någonstans. Nära till havet, inget partyställe. Behöver ladda mina batterier. Är snart helt slut. Några förslag för 1v semester?

Nehe nu är det dax att sova imorgon ska jag luncha med mormor o morfar(som är här o hälsar på från Serbien, eftersom jag tar examen o kuzin tar studenten och ska på bal)

Godnatt världen sov gott och njut av livet!!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: