Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Änglar är lånade varelser...

Kategori: Allmänt

Ja det stämmer rätt bra. Började dagen med att gå på begravning. Det var sorgligt, men på något sätt en lättnad. Man vill inte att en människa ska lida. Som ni förstår handlade det om sjukdom. Min tankar går till familjen som sörjer. Inte lätt och inget man säger gör det enklare att acceptera men med tiden så kommer sorgen att försvinna men saknaden aldrig. Så känner jag för min kusin. Det har gått 12år. Det känns som om det hände igår. Ingen sorg finns kvar, men en oerhört saknad. Han gick bort i en tragisk bilolycka. Min underbara kusin med ögon som choklad och ett blygt leende, med överbeskyddar instinkter, med ett starkt band mellan oss. Bandet finns fortfarande kvar. Tänker alltid på din kommentar när du skulle flytta till Schweiz och jag till Sverige. Dina ord var : När du ser den där stjärnan som lyser starkast(zvezda danica) och du pekade upp mot himlen, så titta upp för säkert i det ögonblicket så tittar jag med. O då är vi tillsammans sa du o log. Du är nog en ängel som tittar på mig och ler rätt ofta åt alla konstiga saker jag gör. Det går faktiskt inte en dag att jag inte tänker på dig. Jag flyttade härom dagen o hittade dina brev till mig. Du fick mig att le. Alla våra fantastiska planer. Men så är det här i livet. Man vet aldrig vems tur det kan vara. Vill därför säga. Älska dina nära som om det inte fanns en morgondag.

Åkte till jobbet och som alltid så blir det enklare där. Jag är trött men på ett bra sätt. Kroppen och huvudet fick jobba rätt bra. Trivs på mitt jobb och alla dom underbara människor jag jobbar med. Helt fantastiska är dom. Efter jobbet åkte jag till Twin där jag träffade live friends. Jag var inget vidare sällskap, men idag får jag vara sån. Trött sliten och behöver semester. Jag har flyttat också så det har bara handlat om flytt, skola och jobb. Önskar det fanns någon som kunde springa runt o leta en pojke till mig.Tänk vad smiddigt. Jag skriver en lista vad jag vill ha och någon annan gör jobbet. Hahahahah, skojar lite. Eller kanske inte.

Nehe märker att jag håller på att flippa ur lite här. Vill inte skriva massa konstiga saker. :-))

Avslutar med ett fin dikt till min kära kusin som är min fina ängel och som jag ger rätt många skratt däruppe.

Sto te nema ove noci,
Znam da mi nikad vise neces doci.
Pitam zvezdu danicu,
moju drugaricu.

Koliko zelim da te vidimi i osmeh tvoj.
Dali postoji andjelski mobilni broj?
Samo da te pitam kako si
i da ti kazem da puno nedostajes mi.
Dali zna zvezda danica,
moja drugarica.

Do svanuca ja cekacu,
od svanuca ja nestacu.
Kao zvezda danica,
moja drugarica.

Mozda mi dodjes u san
Das mi tvoj divan osmeh i pozelis lep dan.

Danica je i dalje tu,
ja cesto poglem u nju.
I uvek se nadam da ces mi doci
bar u snu.
Volim te moji lepi andjele!!!!

Ängel, till låns du var..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: