Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Inre styrka och attityd..

Kategori: Allmänt

Hej alla fantastiska peeps!

Det är mycket som har hänt där jag har börjat smälta allt och hittat olika lösningar för vad som händer.
Jag har beslutat att helt enklet lita på min inre styrka som jag vet finns men som jag iblandhar tryckt tillbaka för andra känslor. Ni vet den där känslan om att man känner sig konstig för att man på något sätt inte passar in eller iallafall inte vill ha ut av livet vad din närmaste krets vill för mig? No more!

De vill mig väl, det är fantastiskt att ha sådana människor omkring sig. Det som börjar bli tröttsamt är att jag faktiskt inte vill leva det liv de lever( inget illa om deras liv, men det är faktiskt ett val de har gjort) Jag är inte där än. Tålamod mina vänner, tålamod. Är det så fel att vilja vara helt egogirl och köpa fem par onödiga skor som jag bara tycker om och att behöver tillhöra min skofamilj? Nej det tycker jag inte för det är just det jag behöver just nu. Alltså inte köpa massa skor och ha en skofamilj men kunna göra lite galna inköp eller göra lite galna saker utan att behöva stå tillsvars.

Träffade en bekant till familjen och hon frågade: Inget nytt som händer hos dig? När jag började förklara vad som har hänt skola, jobb, resor så flackade hennes blick lite och sedan kom frågan: Ja det är kul allt det som har hänt dig men det viktigaste är om du har hittat dig en man? Jag började nog skratta lite hysteriskt. Hon tittade på mig som att jag höll på att förlora förståndet. Jag samlade mig lite och förklarade på ett sätt att jag just nu försöker att uppfylla den viktigaste personens drömmar- MIG SJÄLV. Hon sa: Jaha helt själv menar du?

Ni skulle sätt blicken hon gav mig, den var fylld av medlidande. Jag lät henne ha den utan att svara kaxigt och med en del attityd som jag gjorde förr. Har sedan länge bestämt mig för att strunta i människors åsikter. Det är mitt liv och jag lever det just nu som jag vill. Det kommer nog en tid då man måste anpassa och kompromissa en hel del, men just nu är jag inte där än. Jag vet att det är nästa steg i mitt liv, och jag vet vem jag vill dela det steget med. Med tiden kommer det att bli så. Just nu lever jag ett bra liv.

Det är inga superstora förändringar, men det är precis sådana förändringar jag behöver för att jag ska kunna hitta en inre ro. Ni som känner mig väl , vet hur rastlös jag kan vara och fruktansvärt självständig. På gott och ont. Jag har ingått en pakt med mig själv. Den är bra för mig och för insidan. Mest för hjärnan. Det gäller att besegra den onda demonen som finns i min hjärna som säger till mig hela tiden, du fixar det inte. Finns inte en chans. Innan har det varit fokus på annat, och jag har valt mina krig med omsorg. Den här gången blir det mot demonen i mitt huvud, som ställer till det för mig. Det kommer gå hett till till, många ronder och jag vet att vissa ronder kommer jag att vilja kasta in handduken, but nooooo you will not break me. Lever sover och äter med dessa visdomsord------->Anybody can lose one fight, anybody can lose once, you'll come back from this you'll be champion of your life.

Ja det är en fantastisk glöd jag har just nu, och när demonen börjar ställa till det då tar jag fram lappen med ovanskrivna ord. Det ni. *Clap clap för mig*

Annars hoppas jag att ni njuter lite av påsken, ledigheten och familjen och de nära och kära ni har i era liv. Själv har jag haft en väldigt bra svensk påsk. Min ortodoxa påsk är nästa fredag, lördag och söndag. Då är det lite serbisk umgås tid med mormor, morfar som är här på besök från Serbien. Kjärlek i massor till dom. Vilka lycka för mig att ha fått just dom till mina morföräldrar. Älskar dom härifrån till universum och tillbaka <3

Nähe nu finns det lite annat som kräver min närvaro. Ta hand om er, njut av allt idag. Ät några extra godisägg och det viktigaste se till att din viktigaste person inom dig är lycklig. Ja lite virrigt skrivet och flummigt, men mitt stjärntecken är tvilling. Kan vara olika personer på en och samma dag det är bara o gilla mig :-)))


Önskar jag er!!!!!









Kommentarer


Kommentera inlägget här: