Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Trött, tröttare och tröttast

Kategori: Allmänt

Hej alla fina,
Ja jag är alla dessa tre ovan nämda.
Jst nu går jag på mina knän. Sommaren är över och jag har bara jobbat. Ja, jag vet självförvållat. Men jag har Cypern och Rhodos att se fram emot. Min största ansträngning kommer att vara att från hotellet ta mig ner till stranden som är ca 250m gång. Pheeeew.. Lägga mig på en solstol och ta fram mina härliga böcker som har fått följa med på resan.
 
Jag är trött och fruktansvärt sliten. Men det är inget man ska prata om. Allt ska vara så perfekt. Hur orkar folk springa omkring med deras sk perfekta ytor när det finns sprickor. Klart det finns. Alla har vi det. Jag tycker att den här perfektionen som många låtsas om kommer ikapp. Själv tycker jag att mina mindre perfekta sidor är dem som gör mig till den starka individ jag har blivit och som jag håller på att bli. Styrka är vackert. Styrka kommer när man har varit svag, låtit allt falla och sedan plocka upp sig själv. Det är ju livet.
 
Mycket har hänt. En del människor har vandrat ut ur mitt liv, andra har vandrat in. Alla har gjort ett avtryck. En del fantastiska andra mindre bra. Men hey tack vare de små törnarna som mitt liv är som det är. Jag är nöjd, men jag strävar att det ska bli bättre. Ibland njuter jag bara av att jag är jag. Låter det konstigt? För mig är det glasklart.
Vill bara att ni ska tänka på en sak. Umgås endast med dem som ger dig energi , inte dem som drar ner dig. Nu undrara ni säkert varför. Jo för att livet är för kort att slösa det på enegrislukare. Njut av livet och strunta i vad andra säger som inte känner dig. Det är inte värt det helt enkelt.
 
Ha nu en härlig vecka alla därute. O ni gör någon lite glad med ett vykort. Fantastiskt och skriva några ord och skicka iväg. Oldfashion och väldigt uppskattat. Puss på er.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: