Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Hey..

Kategori: Allmänt

Idag är inspirationen på noll, vet inte varför, jobbet gick grymt fort idag o sista timmen så stod jag i proven, folk verkligen panikprovade kläder, hahahah, så skönt att vara på den andra sidan, ha kläder o veta vad man ska på sig på midsommar, fast iofs så förstår jag inte varför det ska vara så hysteriskt. Bara man är ren och hel :-) hahahhaha, nu låter jag nästan som min ubercooola mormor, som är uppe och hoppar med tuppen och fixar iordning sin frisyr och sminkar sig, assåå ni förstår inte vilken tuff mormor hon är. Hon lägger underlagskräm, lite ögonskugga, läppstift och rouge-sötaste ever :-) och hennes kommentar är: bara för att man är sjuttio så är det ingen ursäkt och inte se bra ut för sin ålder, förstår inte er unga, man ska alltid ta sig tid för sitt utseende och sig själv...

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeee love her och hennes grymmaste kommentarer..Hon frågar mig alltid om råd och så kan hon ibland säga nu är det dags o shoppa lite smink, du vet vad jag gillar här får du pengar så fixar du det okej...Jag önskar att när jag är sjuttio att jag e så tuff och cool som hon...Häftigaste mormor ever ...Go granny...Jaha sitter här och imorgon kommer min häxvän och vi ska äta frukost och göra en liten inköpslista för midsommar sen så kommer vi springa omkring som små crazy girls och handla :-) Just nu så snackar jag med min lilla pojke(Vän) han är sååå rolig , han har skaffat en liten girly you go boy, go and rock her world I know you will :-)

Jaha vad är mina tankar för idag har säkert haft många funderingar idag, ja just det hur kommer det sig att man tar människor som man har i sitt liv förgivet? Tror man att de ska vara kvar hela livet o bara vara där utan några ansträngningar, nehe ni folket det funkar inte så, för alla har sina gränser.

Jag hade en gräns, och när den var nådd, då bröt kraschen ut. Ni vet börskraschen 1929, så kraschade jag 25oktober 2007, hela min värld hade gått under den dagen.Jag kallar den Nattakraschen, det tog lång tid att lära känna den tjejen igen , men vet ni vad jag ångrar inget. Jag fick äntligen lära mig att ta tag i mitt eget liv, eftersom jag fixar gärna alla andras, jag har nog ställt upp för allt och alla, sällan krävt någonting tillbaka, men vid Nattakraschen så började jag från botten och jag stolt säga att jag är en bättre människa, bättre syster, dotter, kompis, bättre student och bästaste bästa mot mig själv :-)

Det var ingens fel att det hade blivit så, man kan inte förvänta sig att någon ska vara lycklig med dig, eller göra dig lycklig om du inte är det själv. Jag ger ett råd och det är det viktigaste, glöm ALDRIG bort er själva för inget kommer att funka då, jag kan lova er det, för efter lång tid så kommer ni börja sakna personen ni var och smått avsky den ni hade blivit. Idag så är jag en lycklig tjej med underbara föräldrar, tack världens bästa mum o dad för all er kärlek.(självklart mina häxor, Min homie, min syster,åsa och awa ni har alla varit där på olika sätt) 

Till den starkaste kvinnan och människan jag någonsin mött*min mamma* det är styrka i henne, allt hon har gått igenom, alla sjukdomar och vissa av dem fajtas hon ff med, men ändå har hon aldrig givit upp. Det är din styrka mamma som har gett mig styrka och mod att gå vidare, det är din förtjänst, du är det bästa i mitt liv , mitt trygghet, du är allt jag hoppas bli när jag får egna barn . Detta var en hyllning till min mum. Glöm inte bort att säga eller visa någon hur mycket ni bryr er, speciellt eran egen mamma..Nästa gång så ska jag hylla någon annan, det kan bli du som läser det. Vi är så dåliga på att hylla människorna i våra liv, ändring på det okej? Snart kommer en hyllning tilla alla underbara mammor på den här jorden..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: