Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Helgens citat...

Kategori: Allmänt

I den tidigaste ungdomen vet alla människor vilket som är deras levnadsöde.
I det skedet av livet är allting tydligt.
Allting är möjligt, och människor är inte rädda för att drömma och önska allt det där som de skulle vilja se hända i deras liv.
Men medan åren går börjar mystiska krafter att försöka bevisa för dem att det är omöjligt att förverkliga sitt levnadsöde..

Ett av mina favorit citat...:-)

Något att tänka på....

Ha en underbar helg mina vänner..
/ThisFace

Kommentarer

  • T säger:

    Hoppas att du har haft en bra helg.

    Har du gjort något kul eller har du

    bara pluggat (eller jobbat). Har själv

    haft det ganska lugnt och skönt. Det ända

    nyttiga jag gjort är väl att ha bytt till

    vinterdäck haha. Men du, du skrev att

    du är serbortodox. Blir det inga konflikter

    i utlärandet av religion om man själv

    är färgad. Jag menar, du har ju valt sida.

    Om det kommer till diskussion, kan

    du då vara opartisk? Eller kan du

    lämna dina personliga åsikter åt sidan

    när du är i skolan? Intressant eller hur? ;)

    kram

    2009-11-02 | 17:48:07
  • Natasja säger:

    Det märks att du inte känner mig så väl :-) Jag lever för att diskutera och provocera till en viss del. Klart jag kan sätta mina egna åsikter åt sidan, det är viktigt att kunna vara opartisk. Jag använder mig aldrig av vad jag tror på för att påverka mina elever. För mig är det viktigaste att få kidsen att förstå varandras likheter och olikheter och acceptera dem. Jag brukar säga :Man ska älska sitt och respektera andras. :-))

    Helgen har varit mysig. Jag har hunnit boxas, jobba plugga och plugga :-)) Hade seminarie idag :-) Ojdå något mer har du väl gjort än bara bytt däck?

    2009-11-02 | 18:01:37
  • T säger:

    Mmm det är väl just det som brukar

    vara problemet. Grymt starkt om du helt

    kan åsidosätta dina egna åsikter. Kul

    annars att diskuttera religion med människor.

    Brukar alltid hetta till haha och det är

    ju kul eller hur. Märkligt med t ex

    kristendomen hur den hela tiden ska

    förändras och tolkas om. Det som är helt

    ok idag var ju en dödssynd igår eller hur?

    Och var står det att man ska tolka bibeln

    hur man vill? För det är ju precis det folk

    gör och vissa går ju så långt att man dödar

    i dess namn. Jag tror att det är en för enkel

    lösning. Man kan inte bete sig hur som helst

    för att sedan be om förlåtelse. De

    mest fördömande människor jag

    träffat har varit djupt religiösa. Tycker du

    att jag är helt fel ute? Vad djupt det blev

    helt plötsligt hahaha men det är ju kul

    frågor...kram

    att jag är fel ute?

    2009-11-02 | 19:01:28
  • Natasja säger:

    Hahahhaha, du är verkligen inne på det spåret eller hur? Det låter som du träffat fel människor :-) Tur för dig att du vandrade in på min blogg, så jag kan lära dig ett och annat :-)) Du låter lite dömande själv du :-)) hihiihihihihiih

    Allt är hur du tolkar det, jag har läst bibel tolningen i skolan som en kurs inom religionen, och det är kul att se hur folk utifrån sina egna uppfattningar tolkar. Jag är bra på att förmedla det jag vill ha sagt på ett opartiskt sätt :-))

    Du däremot försöker och undviker att svara på mina frågor..Trodde inte du var en fegis...Hihihihiih, du ser tom där så tolkar jag utifrån det du inte berättar om dig själv....

    2009-11-02 | 19:25:39
  • Natasja säger:

    Hahahhaha, du är verkligen inne på det spåret eller hur? Det låter som du träffat fel människor :-) Tur för dig att du vandrade in på min blogg, så jag kan lära dig ett och annat :-)) Du låter lite dömande själv du :-)) hihiihihihihiih

    Allt är hur du tolkar det, jag har läst bibel tolningen i skolan som en kurs inom religionen, och det är kul att se hur folk utifrån sina egna uppfattningar tolkar. Jag är bra på att förmedla det jag vill ha sagt på ett opartiskt sätt :-))

    Du däremot försöker och undviker att svara på mina frågor..Trodde inte du var en fegis...Hihihihiih, du ser tom där så tolkar jag utifrån det du inte berättar om dig själv....

    2009-11-02 | 19:25:59
  • T säger:

    Hahaha fan också. Trodde jag kunde

    provocera dig lite men det verkar inte

    vara så lätt haha. Hmmm vad ska man

    då ta upp för ämne? Och nej, så bränd

    har jag inte blivit av mina medmänniskor.

    Har ganska sunda människor runt mig

    som tur är. Vad tycker du om för filmer

    då? Det är ju inte ett så provokativt

    ämne. Det är väl dags för dig att avslöja

    första hemligheten eller hur? Jag

    fullkomligt hävde ur mig saker om mig

    själv sist...

    2009-11-02 | 19:59:30
  • Natasja säger:

    Vet du vad jag tror :-) Att du har äntligen stött på lite jämlikt motstånd and you like it :-) Hihihiihih lite bättre än så får du faktiskt berätta om du vill veta mina hemligheter ditt jobb tex, vad du heter..You have a long way to go my friend ;-) Jag gillar allt möjligt beroende på humör, älskar disney filmer(barnsligt har jag fått höra) men det ligger alltid en större tanke bakom filmerna än vad en del männisor vill påstå. Skräckisar är väl inte min favoriter. själv då?

    2009-11-02 | 20:14:46
  • T säger:

    Haha ja det är väl så kanske. Är nog

    allätare vad gäller film. Men det går nog

    i perioder det där. Men håller med dig vad

    gäller skräckisar. Det ger inte särskilt

    mycket men det gör inte disneyfilmer

    heller för den delen haha. Såg en riktigt

    bra rulle för ett tag sen med Nicholas cage

    som heter knowing. Hade inga större

    förhoppningar på den filmen men fan

    vad bra den var. Spring o hyr:) Den går

    mer åt rysarhållet men fan vad skraj jag

    blev ibland. Slutar helt jävla oväntat

    också. Annars slukar jag dokumentärer

    både på film och böcker. Alltid bra att

    få veta saker. En hel del historia givetvis

    men det hade du ju redan gissat eller

    hur?

    2009-11-02 | 20:45:46
  • Natasja säger:

    Mmmm förstår att du gillar historia :-)) du kan väl ställa upp och va min egna historia lexikon? pretty please :-)) O du sluta dissa mina disneyfilmer, inte särskilt snällt att göra det. By the way vet jag bokade precis hockey biljetter till 5nov Sverige-Tjeckien :-) Vad gillar du idrott?

    Gillar inte läskiga rysare :-) onödigt att skrämma upp sig själv..

    2009-11-02 | 21:22:17
  • T säger:

    Somnade visst en stund. Va!! Gillar du

    hockey? Det är kul på riktigt! Den enda

    sanna sporten! Detroit är självklart världens

    bästa lag men det vet du ju. Och

    disneyfilmer ÄR skit hahaha. Ställer upp

    och vara ditt lexikon anytime!

    2009-11-02 | 23:16:45
  • Natasja säger:

    En människa som dissar så starkt betyder i min välrd att man är väldigt okunnig om ämnet, så jag förlåter dig för denna gång..Hmm märker att jag har en hel del att lära dig..ler Neee inte något hockey fan, men jag tycker det är kul med sport. Jag har spelat basket i 14år innan det verkliga livet kom ikapp mig :-) Party, pojkar, vänner och allt annat som anses vara viktigt här i livet. Börjad väldigt sent med sånt, min stora kärlek här i livet var basket tills jag fyllde 23 sen så var det dax att börja leva det riktiga livet utan basket :-)) Jag gillar spansk och italiensk fotboll. Det finns nog ingen idrott jag ogillar,tror jag iaf.. Hahahahha, din lilla sömntuta..Kanske är åldern som satt sina spår :-)

    2009-11-02 | 23:36:56

Kommentera inlägget här: