Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Jag har använt alla mina reserver...

Kategori: Allmänt

Det är sant. Jag är inne på min andra praktik vecka som lärarstuderande. Totalt ska jag vara där 5veckor.  Sliten som en urvriden trasa, trött som dvärgen trötter. Sover ca 3-4h per natt. Livet är hårt. Så nu har jag fått det ur mig också. Men en sak som är toppen, det är min fantasktiska handledare, han utmanar mig för varje steg jag tar innanför skolans väggar. Han ställer frågor vad min tanke var med dagen lektion jag höll, om jag ser några mönster i klasserna, om jag ska ändra på något i min planering osv. Jag känner mig inte pressad på något sätt, utan mer utmanad och det är något jag gillar. Utmaningar i livet gör att jag utvecklas. Hääääärligt... jag var tveksam till mitt val angående studierna, kan bero på att jag är skoltrött och att jag dessutom jobbat hela sommaren, andra sommaren i rad dessutom.

Ibland tror jag att jag är Supergirl, glömmer bort att varva ner. Jag har kommit på att mitt varva ner är att gå och träna. Har varit lite insnöad på ki-box, det är lite kamp sport inspirerat, sen så kör boxningen igång. Man får lära sig de olika slagen och öva på tekniken och simsalabim så är 85minuters passet över. Otroligt , men det passet går fort. Kan vara att man måste vara fokuserad, det är fighting i luften. Ett riktigt härligt fighting pass där man får sig en riktig genomkörare. Sista tiden har jag börjat gilla aerobic och lite basic danspass, för att inte tala om det grymma pulspasset på fredagar. När jag går ut från det passet så ser det ut att någon har hällt en hink vatten över mig. Inte såvidare kul kanske, but I dont care, jag går ut därifrån flytandes på små moln, för det betyder att nu så har jag laddat mina reserv batterier.

Idag är min dag då jag chillar med min kära syster. Hon har tänt ljus i hela lägenheten, så det blir en riktigt härlig chillkväll. Nu ska jag iväg och värma mig lite, köpa lite godis till syster yster och sen så blir det en girlsnight at home..Lovely...

Ps. Till min bloggläsare T :-)
Menade inget illa, men skulle vara kul att få reda på lite om dig med, eftersom du känner till lite om mig. Bloggar du? Men okej, om du inte vill berätta så är det så det är. No biggie :-)) Kul att du gillar mitt sätt att skriva.

Thats me and only me..What you see is what you get :-))


/ThisFace


Kommentarer


Kommentera inlägget här: