Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Svar på frågorna...

Kategori: Allmänt

Skulle vara kul och veta vem du är, som skriver inläggen och läser min blogg.
Men okej jag ska svara på dina frågor.

Såhär såg inlägget ut:

Jag vill gärna ställa mig i kö ;-) Mitt svar: Det är bara att ställa sig i kön, så får du säkert reda på hur många du har framför dig.
Hur många är före? Förresten,
vad är rosa ängladamm??? Mitt svar: För att få reda på vad rosa ängladamm är så måste du vara i cirkeln av dem jag älskar ;-)
Verkar
spännande för mig som är extremt
drogliberal.

Jag måste göra ett inlägg angående droger. 
Jag är emot allt som har med droger att göra. Varför använda droger när det finns annat i livet man kan bli hög på. Varför inte livet självt...En liten tanke såhär på kvällen.

Japp idag har jag varit på skolan och haft föreläsning, lång dag men givande.. Härligt när man känner att en föreläsare är grym och man blir helt tagen av det han berättar, eller börjar jag helt enkelt bli en historie nörd ? 
Kommer ni ihåg den där reklamen där tjejen går in i hissen som en lite lärare med glasögon och när hon sedan kliver ut så är det party som gäller :-) jag är inte där än, men på god väg mina vänner. 

Jag brukar vara duktig på att dela med mig om mina missöden, och sista tiden så  dyker dem upp lite här och där.  Idag i skolan så blev jag kallad hjärtlös och bichig. Hahahahhaha, bara för att jag inte hade samma åsikt som han så fick jag dem gulliga namnen. Pojkar vet verkligen hur dem ska uppföra sig moget ibland. Aja för att ge lite klarhet i varför jag fick så gulliga namn , så diskuterades bomberna över Hiroshima och Nagasaki. Angående atombomberna 1945: vilken av dem var värst? Då måste jag säga att detta är min personliga åsikt och det är så jag tycker. 

Det var inte lätt att bestämma sig för vilken av dessa två bomberna var värst, men jag får nog säga Nagasaki. Den var grym och långt ifrån mänskligt. Varför tycker jag så, jo tänk att sitta och vänta och veta vad som ska ske men inte när. Man hade fått se den grymma händelsen i närbild när Hiroshima bombades, man hade sett bilder och man visste vad man hade att vänta. Dessutom så sprängde man bomben i Nagasaki med dubbel sprängkraft än i Hiroshima. Att det dog färre i Nagasaki beror på det bergiga landskap som Nagasaki är byggt på. Det sorgliga var samtidigt att bomberna som fälldes i både Nagasaki och Hiroshima var USA:s sätt att visa Ryssland hur starka dem var och att dem skulle passa sig, med andra ord så var bomberna ett meddelande från USA till Ryssland.

Detta var min åsikt, men tydligen så klarar en del inte av att hantera andra människors åsikter och tankar. Jag säger bara till den killen väx upp och lär dig att hantera opponeringar och kritik som den är menad, i detta fall konstruktiv kritik utan massa name calling...

Detta var lite kring mina tankar om allt möjligt...
Ibland så behöver inte allt vara struktur. Släpp loss och låt tankarna flöda..

Nu måste jag verkligen få lite sömn...

Ps snart är det dax för girls night out wiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeee....

/You gonna see me in your dreams tonight...My face is gonna hunt you all the time..../ThisFace


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du ska nog inte ta åt dig så mycket

    vad gäller bitchkommentaren. Du

    verkar vara lite för rak och ärlig för att

    kallas för det, eller kanske just därför.

    Grabben kanske är väldigt proamerikansk.

    Tänk på att det är segrarna som skriver

    historia. Sällan är ett land stolt över sina

    illdåd. Hur många kineser tror du får läsa

    om NanJing eller hur många italienare

    tror du känner till om på vilket sätt

    Abbesinien erövrades på 30-talet?

    På tal om girlnight och droger, då är du väl

    nykter när ni går ut??

    2009-09-30 | 08:20:29
  • Natasja säger:

    Ingen fara för min del, det krävs en hel del för att jag ska ta åt mig, jag är en tuff liten cookie. Lite kul att du verkar känna till en hel del historia, men vad vet jag du kanske bara använt google flitigt ;-) När jag går ut så tar jag på min höjd ett glas med bubbles :-)) gillar det, men oftast så dricker jag cola zero.

    Detta är inte så rättvist, du ställer massa frågor om mig, men jag vet inget om dig. Så om du har några frågor i framtiden, så får du börja berätta lite mer om dig själv, om du vill att jag svarar på några av dina../ThisFace

    2009-09-30 | 19:34:01
  • T säger:

    Det är lugnt. Det var inte meningen att bli

    personlig. Halkade in på din sida av

    misstag, en felstavning faktiskt tro det

    eller ej. Men tycker om din inställning till

    saker och ting och gillar ditt sätt att skriva.

    Men jag lovar att inte fråga så mycket

    framöver.

    2009-10-01 | 07:33:05
  • Natasja säger:

    Wooooooooooooooow fick ett helt T :-) du gör framsteg ;-)

    2009-10-01 | 18:32:04

Kommentera inlägget här: