Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Påminner om Narnia...

Kategori: Allmänt

Efter helgdagarna så har livet gått tillbaka till det vanliga.. Det har blivit rätt mycket träning nu sista veckan.. Ganska nöjd är jag.. Bättre ska det bli.. Nästa vecka blir stenhård...Det är meningen att öka träningsmängden till 10-14h..

Idag är det min ortodoxa julafton :-) jag fastar idag då äter jag bara frukt, grönsaker och fisk. Inget som är levende och går på land.. Jag gör det bara 1dag.. Ikväll blir det fastemat..Imorgon blir det festmåltid med kött och allt annat som man inte får äta idag..

I början på veckan så fick jag en DVD Kay Pollak - Att välja glädje..Vet inte vem jag har fått den ifrån..Först tänkte jag att jag hade beställt den men insåg rätt snart att någon annan tycker jag behöver det..Själv tycker jag inte det, det handlar om att välja glädje och prioritera rätt..Något jag har lärt mig det sista året..Jag är grym på det nuför tiden.. :-))

Jag kan berätta om ett nyårs löfte jag har avgett..Jag anser mig själv som en väldigt stöttande och väldigt förlåtande person..Det ska man vara till en viss gräns..Några gränser har jag skjutit på hela tiden..Bestämde mig rätt snabbt att strunta i hur en del människor lever sina liv..Varför gör jag det, det finns väldigt mycket på den här jorden som är rätt sorgligt och tragiskt..Det är där jag ser mig själv hjälpa till..Någon som verkligen behöver min hjälp och stöd..Jag har två stora säckar med mjukisdjur som jag ska ge bort packa in som presenter och skicka iväg till några barn som verkligen behöver det..Man måste börja någonstans..Det är de små sakerna som gör det..
Jag har anmält mig till att bli blodgivare..Det är rätt underbart att göra något för andra som verkligen behöver det..

Det finns en händelse som fick mig att känna mig som ett fån och insåg hur ego människor kan vara..Kan bara säga att det hade jag aldrig förväntat mig..Aldrig..Visst förlåten är personen men jag kommer aldrig att lita på personen på samma sätt igen..Rätt respektlöst att göra så..Aja det fick stanna i det gamla året, allt trist fick vara kvar där..Nytt år och ännu en ny början att göra något bra i det nya året..

Skaffa en lägenhet-skulle vara kul att flytta omkring maj-augusti.
Jag och Samantha ska till Paris i mars :-) har varit där innan fin stad men ger inga fjärilar i magen.
Jag, Samantha och min syster ska till Barcelona i maj på min birthday eller kring där iaf :-)) Alla som vill hänga på är välkommna i maj någongång..
Några småsaker som jag har att se fram emot under detta nya härliga året..

Idag var jag ute och gick i 1h..jag blir helt lyrisk..Snön faller, man kan nästan tro att jag har gått igenom den magiska garderoben och klivit rakt ut i Narnia filmen..Hiihihihiihih...Bedårande...

Gör en snöngel om du får möjligheten det kommer säkert att få just dig att le..


/ThisFace like it a lot..

Kommentarer

  • T säger:

    Snöänglar kan vara kul att göra om det inte

    vore så kallt. Hade nog bara blivit en halv

    innan man frusit fast haha. Hur hade ni det

    i nyår N,S och M? Själv hade jag riktigt kul

    och nästan alla som skulle komma kom.

    Mycket mat dans och dricka ända fram till

    morgonen. Och Samantha, hur gick det på

    nyår? Hittade du nån fest? Skulle tro det va.



    Vad är det med restaurangfolk och matsedlar?

    Varför kan man inte korrekturläsa innan man

    trycker? Var och käkade för ett par dar sen på

    East End i Huskvarna (grymt käk) och stod

    i kön ock läste matsedeln. Och vad står det

    längst ner? "endast svenskt nöttkött!!!" Vad fan

    e nöttkött?? Kanske serverar skoskav eller nåt

    hahaha. Börjar garva som fan givetvis vilket

    skedde ganska plötsligt. Stackarna framför mig

    trodde nog jag hade touretts syndrom eller

    nåt...Gott var det iallafall.



    Vad gjorde ni alla på nyår??



    Avger aldrig nyårslöften förresten. Gör saker

    när de behöver göras istället. Tråkigt va?

    Kramar!

    2010-01-08 | 09:30:10
  • Natasja säger:

    Det blev familjenyår för min del..Perfekt..God mat och mysigt hela kvällen..Mycket nöjd med kvällen..S hade en rätt het kväll..Svara nu S.. ;-) East End i Huskvarna är inte så bra..Har ätit där 2gånger byt ställe..Jag tycker att China Palace är godare mat och bättre utbud..Ahhh sluta vara sån fegis och gör en snöängel mucho macho eller just det du kanske är så macho att du inte kan göra något utanför dina macho ramar..hihihiih..inte lätt du...Hmm vet inte om jag skulle säga att du är tråkig bara för att du inte avger nyårs löften ibland så behöver man ett löfte för skojs skull iaf..Jag har ett till dig... Du ska jobba på att vara mindre macho..Vad sägs? Hihihihihi, det är fri tolkning på det...

    Samantha vart har du tagit vägen? Jag vet att du läser bloggen..

    2010-01-09 | 18:20:26
  • Samantha säger:

    God fortsättning



    Det nya året har börjat bra!



    T; måste nog erkänna att jag hade superroligt.....träffade en del nya människor och det är alltid spännande. Klart att jag inte satt hemma:) Var nog bara ur form ett tag, men det löste sig till det bästa. Roligt att höra att din fest blev lyckad och att du hade kul.



    I år har inte jag heller några nyårslöften, kanske för att jag hade en del redan innan 31 dec:))



    Natti vad märkligt att du fick en dvd som du inte själv beställde... Kanske nån hemlig beundrare? Kunde han/hon inte skickat blommor eller choklad istället för en dvd:) Fast Pollak är känd inom sitt område så det kan säkert vara kul och lyssna igenom dvd.



    Att var egoistisk kan vara bra till en viss del, men när egot växer sig större än vad man själv är då kan det bli för mycket.



    T, har aldrig ätit på East End, men kan varmt rekommendera Hot & Gott i stan, fast då är det mer thai. Tror att de har rättstavat, ska titta nästa gång jag är där:)



    Kram,

    S

    2010-01-12 | 15:38:40

Kommentera inlägget här: