Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Det är vinna eller försvinna just nu.

Kategori: Allmänt

Japp och jag satsar på vinna helt enkelt. Det är min grej. Jag har varit tillbaka nu i nästan 3veckor och försökt träffa vänner och släkt. Nu är det stopp för en liten period. Jag har exakt 2månader kvar till examen. Fikandet har gjort sitt. Jag har inte varit bra på och dricka bara te, i början funkade det bra, men sedan så blev det liten kaka här och ngt litet sött där och här sitter jag och mår kass. Ont i huvudet av allt stressande fram o tillbaka och allt socker som min kropp hade vant sig av med. Har mig själv att skylla. Hög på socker som jag har varit kan jag inte sova som en normal människa. Insomnia bre !!!!

Jag vet att därför är det full fokus nu i 2 månader. Måste tänka på bara mig själv o inget annat. Papers, arbeten, föreläsningar och allt annat skolstuff bara ökar. För att orka allt detta som står på den underbara sista terminen menyn är det träning som gäller. Har bestämt att 1h om dagen kommer få mig dit, det vet jag. Inga ursäker finns på kartan. Kommer att vara tufft, men bastumyset är det bästa efter passet. En flaska med kallt vatten, frukt och bara varva ner. Love , love love.

Drömde om min blåögda prins, men nu har jag sett personen. Vaknade väldigt förvånad. Ska helt enkelt låta min blåögda prins vara där han hör hemma, i mina drömmar. :-))) Såfort jag såg vem det var så slutade jag drömma om han. Det undermedvetna kan ställa till det rätt mycket , tur att jag har bestämt att han endast sak få vandra i mina drömmar.

Jag har ett litet delmål på vägen. Jag och Dudsson åker till Serbia 19maj-22maj. Firar min B-day i säkert en av världens vackraste huvudstäder Belgrad. Kort men sött. :-)) Kanske blir ett litet kort besök på White Sensation. Vi får se allt beror på. Jag kommer nog bara vara glad att jag befinner mig i Serbien. Kanske blir lite party på splav i Smederevo där vi har hus. Oavsett vad så står körsbär, hallon, värme, Meda på Serbien menyn. Vilken lyx :-) Bara att älska det.

Sedan är det hem till Sverige och plugga lite till och träna lite till. Sedan examen. Vilken härlig känsla. Ni kan inte förstå det. Har under 5,5år tvivlat på det. Varit trött, besviken och ledsen. Tack vare min familjs stöd , men mest mitt envisa huvud så är jag äntligen där snart. Jag ska vara med på examens ceremonin inte för min skull utan för min familjs och mina finaste morföräldrar kommer att vara där. Vilken lycka det är. Dudsson tar studenten, jag tar examen, jag ska bli moster x3 på 3olika håll. Pappsen fyller 60år, mamma har fyllt 50år. OMG vilket fantastiskt år.

Jag ska avsluta detta med att säga att jag är lycklig lottad för människorna som finns i mitt liv. Härliga, underbara, fantastiska, mäktiga, galna, småtokiga, snurriga, kärleksfulla. Alla sorter har jag i mitt liv. Å vilket fantastiskt liv med fantastiska människor omkring mig. Iofs så fantastisk som jag är borde det väl inte vara konstigt med att dom e grymt coola och underbara. Ett serbiskt ordspråk: Skim si takav si.. Betyder Du är som de du umgås med, eller något i den stilen. Vilka fantastiska människor vi är :-)) Helt enkelt bäst !!! Ahh sluta leva i landet lagom och berätta för alla då och då hur fantastiska dom är. Jag brukar säga när någon av mina vänner säger till mig att jag är sååå bra så svarar jag: Vet jag redan, tack :-) Varför ska jag låtsas o säga men nej det är jag väl inte. Mitt värde vet jag. Lärt mig den hårda vägen, så nu är jag en av människorna som älskar sig själv. Inget fel i det :-)

Funderat o bilda ett nätverk med älskar mig själv människor, låter det vänta tills jag sitter på ett ålderdoms hem, just nu har jag för mycket att göra. Kommer nog inte vara lika aktiv då gissar jag, återkommer till det om 50år. Tur att bloggen finns, för minnas kommer jag med all säkerhet inte att göra om min älska mig själv förening. Hahaha, litet sidospår. Sorry.

Jag hoppas ni förstår mig och har tålamod lite med min inte så underbara närvaro just nu. Ja det låter galet, men just nu krävs det full fokus på annat. Det betyder inte att jag inte vill utan det betyder att jag MÅSTE göra detta.

Ha en underbar vecka. Själv så börjar jag imorgon med buzy, buzy liv.
Hörs säkert snart!!!
Mwuuuaaaaah

Kommentarer


Kommentera inlägget här: