Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Tjejhelg, Kalmar och drömmar.

Kategori: Allmänt

Härligt med tjejhelg. Mycket skratt och konstiga diskussioner har det blivit. Åsa var här i fredags och vi hann med en fika och tacos hos Nikolina innan hon skulle tillbringa helgen med syskonen o familjen eftersom hon bor i Sthlm. Mysfaktorn var hög, grymt hög. Me like a lot!

Någonstans på vägen har vi blivit vuxna utan att ens märka det. Den här resan till Kalmar gjorde det så tydligt. Vi ligger i varsin säng och pratar, ibland lite allvarligt där det ibland blir lagom hysteriska skratt och frågor som man inte ens kan svara på. Härligt var det iaf. Var precis vad som behövdes för oss 3 girls. Vi befinner oss på så olika platser i livet. Eller jag är den som befinner mig längst bort ifrån det här seriösa vuxenlivet. Ja alla har vi gjort våra val hur vi ska leva. Rollerna har blivit lite ombytta i vår SATC familj. Det är märkligt hur livet kan se ut på ett visst sätt när man är några år yngre för att sedan ändras tvärt. Till bättre i våra fall.

Weird dreams, konstigt nog så har killen med dom blå ögonen dykt upp i drömmen igen. Hmm drömmar ,det är lite av att leva ett andra liv i en annan värld på något sätt. Rätt ofta är det härligt med drömmar. Eftersom jag ofta kommer ihåg mina drömmer vaknar jag och känner en lycka o tänker, ja men det är ju så jag kommer att få det. Det mest fantastiska med mina drömmar är att få träffa mina nära och kära som inte finns på denna jord. Det gör drömmarna till något som gör mig lycklig. Tänk att få träffa någon som man vet att man aldrig kommer att träffa här på jorden i drömmen. Då känns inte de borta utan närvarande. Vilken lycka för mig att göra det. Det känns tryggt o veta att jag ser dom och i drömmen faktiskt har en helt vanlig relation. På så sätt är mina människor aldrig långt borta, dom är helt enkelt en dröm ifrån mig.

Nej jag har inte blivit galen, jag skriver bara av hur drömmar kan vara bra. Dom har tillfört mycket i mitt liv.  Men visst det är olika för alla människor.

Ikväll kom ett sms, precis vid rätt tidpunkt. Det var ett ord, men ett ord kan betyda mycket. :-)))

Ja annars är jag ff på jakt efter en lägenhet. Det har varit full ös på mig. Skrivit in mig, skickat ansökningar och ringt. Vem trodde att det skulle vara så svårt att hitta ngt i den här byn. Kanske inte är menat att jag ska bo här. Vem vet. Ja vi får se. Har funderat att ge mig själv examens present till Barcelona. Gillar mucho tanken..Nehe ska kolla lite biljetter tills det är dags att vila huvudet lite.

Alla därute var tacksamma för det ni har idag. Var bättre på att leva i nuet. Ta för er lite mer av erbjudanden därute. Vänta inte på att bli tillfrågade, fråga själva. Vänta inte på att personen ska ringa, ring själva. Det är onödigt att vänta. Livet är för underbart för att sitta och vänta att något ska hända. 

Believe in yourself enough. And know what you want. You're gonna make it happen.

Med dessa kloka ord säger jag godnatt världen och önskar er en underbar natt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: