Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Happy friday!!!

Kategori: Allmänt

Åh idag är det bästa dagen sedan jag kom hit. Haft en toppendag. Vi hade skola fram till 12, sedan blev det helg.
Vi bestämde oss för att åka till stranden och svalka oss. Värmen har varit galen. Thailändare säger hela tiden : Its tooooo hot, its toooo hot..Hahaha så söta. Inte konstigt att dom känner så för i luften är det 42-43grader och i havet ligger det runt 32-35grader.

Jag som älskar solen, sitter under ett parasoll. Whats up with that?! Mm det gott folk kallas crazy heat. Jag är nöjd så länge det finns parasoll. Var i solen idag max 1,5h och är väldigt röd. Imorgon blir det solskyddsfaktor 30. Mmm det är bra grejer det. Efter beachen bestämde blev det lite mat och jag var inte så hungrig, men lite mat fick det plats med. Sedan var det marknad time. Jag som i vanliga fall inte gillar marknad trivdes som ariel i vattnet. Köpte hem 2väskor och ett sötvatten pärlarmband från trakten.Kalaset gick på 380kr(ena väskan är en snygg stor väska som räcker till weekendresor, den andra är en typisk thaiväska med lite elefanter och lite andra mönster i siden) Supernöjd med inköpen. Hur kul som helst. Man prutar och skrattar. Nästan alla thailändare är glada och det blev många skratt och leenden. Trevligt med marknad i Kamala. Kommer nog bli en varje fredag grej :-)

Imorgon blir det Surin beach. Ja just det vi har fått våra cyklar nu. Det är mountenbikes utan växlar(ja e nöjd så länge dom rullar) Ja alla som vet min historia på Rhodos vet att jag kör inte gärna moppe. hahahaha..Ja man lär så länge man lever. Nähe dags o kyla ner sig med en dusch och smörja in mig med lite kylbalsam.

Njuter av värmen och livet här i min djungelkoja
/ Ariel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: