Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Nojjig

Kategori: Allmänt

Hatar dom små krypen. Har börjat noja över att jag tror jag ser dom överrallt. Geckoödlorna har jag vant mig vid. Allt annat NEJ. Hade det inte funnits så mycket småkryp och ormar hade jag kunnat stanna kvar för alltid. Det hade varit paradiset. O jag vet, jag är större och allt det men so what när dom är superäckliga. Satt vid datorn och skulle resa på mig och hämta en sak på lilla bordet. Där på bordet ser jag något svart men det rör sig inte, hämtar ett glas och tänker jag lägger för glaset så kan inte krypet rymma. När jag lägger på glaset rör jag samtidigt på glaset och det lät som en sten. Mmm samma sten som jag plockade idag på stranden. OMG och jag har 6veckor kvar i det här landet. Jag ber till Gud att jag kommer hem normal.

I går var vi på en ny strand som ligger en bit bort. Laem Sing Beach.Vi cyklade dit och det var nästan uppförbacke hela vägen och för att nå stranden måste man gå nerför ett berg( hade hört att vattnet ska vara superfint där) När vi kommer ner möts vi av turkosfärgat vatten. Kändes som att jag hade klivit rakt in i en resekatalog. Vattnet var underbart svalkande och gnistrande klart. Promenaden upp var inte o leka med heller. Fick riktigt ont i benen, men så värt det var. Nu på söndag kanske det blir dit igen med mitt besök som kommer från Swe :-)) Gud vad kul och mysigt vi ska ha. 3 öluffningar ska det blir, shopping i Patong, och lite kuliga marknader. Längtar redan !!

Skolvecka nr 2 börjar vilket innebär skola mån-tors 8-15. Sedan upp för mördarbacken och hänga i poolen tills det är dags att sova. Så ser mina vardagar ut. Jag har äntligen tid att läsa mina Paulo Coelho böcker. Har läst klart Pilgrimsresan. Idag har jag börjat på Brida. Det finns mycket tid till själen och vård av mig här. Precis vad min kropp behöver. och SOL såklart.

På fredag är vi lediga det är någon Thailändsk högtid. Yes me like a lot. Det betyder dubbel SHOPPING!!!! Japp avresan går 7.30 mot Patong köpcenter där vi ska shoppa och glida runt. Sedan på eftermiddag är det den efterlängtade Kamala marknaden som gäller. Wiihooooo!!!!! Längtar till fredag.

Ja just det höll nästan på att glömma. Imorgon är det alla hjärtans dag. Bra dag att överraska någon man har åsidosatt lite detta året. Men själv tycker jag att det borde vara lite mer av den varan oftare, inte självaste dagen men att människorna bryr sig mer. Kom ihåg att det är den största självmordsdagen i Sverige. Vill inte förstöra den dagen för någon men det finns folk därute som inte har någon som älskar dom. Jag var ingen Valentine tjej när jag hade förhållande och det har inte ändrats. Tycker att bättre o visa kärlek o respekt ofta istället för o få stora gåvor och allt trams som ingår. Eff fint ord är värt så mycket mer.

Nehe nu är det dags och planera lite för elevernas projekt som jag ska börja med i veckan.

/ Ariel med sitt nya husdjur bebisgecko

Kommentarer


Kommentera inlägget här: