Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Snake, Starbucks and Shopping

Kategori: Allmänt

Hej alla därute.
Hade mitt första möte med en orm idag. Jag tänkte att jag skulle traska ner till folket där vi skulle samlas innan avfärden till Patong där dert skulle bli shopping. Går där på vägen och ångrade mig att jag inte hade beställt en tuktuk. Värmen var galen redan vid 8.45 började svettas och önskade att jag satt där i en härlig bil eller motorcykel.(jag försöker att röra på mig så gott det går) Går där i mina tankar och hoppar till lite, skrattar för mig själv och täker : Jag börjar bli galen jag tom ser ögon på grässtrån. Går lite närmare och ser att det är inget grässtrå utan en orm. Den var säkert över en meter lång, smal med dom äckligaste röda ögon jag någonsin sätt. Såg nog väldigt rädd för ormen reste sig i attack position, jag började backa. Bakom mig kör en kvinna upp på sin motorcykel och säger på knackig engelska no poison, no poison. Hon frågar vart jag ska och säger hoppa upp så kör jag dig dit. Jag tackade ja med en enorm lättnad. Hon släppte av mig vid Popayes och där tog jag ut pengar och hon åkte vidare. Vilken gullig människa. Massa tack till henne.

Kommer ner till stranden där är hela gänget samlat. Härligt. Tuktuk till Patong. Kommer dit o ser att det öppnar 11. Vi var där 10, men vad gör det när det fanns ett starbucks. In på starbucks för frukost och lite fika. Var nog välbehövligt med tanke på att det blev shopping från 11-15.30. sedan va det dags för mat. Lite McDonalds mat. Inte gott alltså. Har ff inte ätit något sedan dess och nu år det 00.30 och magen är mätt. Åt kycklingburgaren med pommes, åt lite av pommesen och gav bort resten. Rätt mycket skräp idag i magen. Imorgon ska det bli massa färsk vattenmelon,ananas och massa kallt vatten på beachen. Härligt med kall frukt.

Blev grymt bra shopping måste jag säga. Kan nog titulera mig som shopping proffs. Har nog licens efter idag. Hade bestämt att handla och bra blev det. Jättenöjd med alla mina fina inköp. Blev 2 converse, några lacost linne till ett bra pris dom reade ut färgerna. Mucho nöjd med dom inköpen. Blev lite bebis plagg. Köpte lite presenter hem :-) Heltenkelt mycket nöjd med dagen . Soft sällskap och helt enkelt en toppen dag.

Imorgon väntar beachen och på söndag kommer Åsa. Kul med lite sällskap i djungeln.

Nehe folket ska skype me syter och Mr Duddson(kusin)

Njut av livet för det gör jag.

Ja just det det finns en fransman med i bilden sådär lagon jami och hot. Precis vad jag behöver just nu. Han är som en icetea från Starbucks i den här värmen.. Heeelt perfekt..
Hörs snart igen
/Ariel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: