Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Belöning, belöning..Meee loooooooove...

Kategori: Allmänt

Ibland behöver man belöningar för att orka vissa uppgifter i livet..Ja jag har redan erkänt att jag är som en 3-åring. Ger man tillräckligt bra belöningar så går det mesta och lösa. Satt o skrev ett åtgärdsprogram eller kompletterade. Det fattades lite tyckte min handledare. Hon tyckte jag skulle sväva ut och drömma vad jag skulle vilja göra i åtgärdsprogrammet. Jag tror inte att hon egentligen vet vad hon vill..

För jag är ju mästaren på att sväva ut. Svävar ibland så mycket att jag själv inte alltid har koll på den röda tråden, men visst nu fick hon vad hon ville ha..Hahahah, det är ju hon som ska läsa utopin..Jag kan tänka mig två saker hon tänker när hon läser: det ena är OMG ska man verkligen släppa ut henne att vara ett föredöme, hon kommer att förstöra the little people, eller så tänker hon : Äntligen har hon förstått det här och kommer att bli en mycket bra lärare( men hon tar bort tanken att om ska lyckas med det hon har skrivit så kommer hon att gå in i väggen)

Texten jag skrev utmanade lite skolverksamheten och tankesättet. Men det är ju sådan som jag är. Kan inte bara flyta med lixom. Nepp inte min grej. Får väl se till att lärarna inte glömmer bort mig..Jag går aldrig i tystnad..Hahahahah..Så bio blev det med min Awieeee som ett belöningssytem att jag blev klar med uppgiften. Hoppas hoppas hon godkänner den..Annars ja vad annars? Då skickar jag ett kort till henne från Thailand :-)))))

Love and other drugs, ja vad kan man säga om den. Den e fin riktigt fin..Tjejerna i raden framför suckar och säger naaaaw vad söt han är och deras pojkvänner säger: Gud vad coool hon är som bara vill ha sex o no strings attached, en sådana skulle man ha. Ja ja till deras försvar ska väl tilläggas att dom var unga. Vägen är lång och kantad av lärdom. The shall see.

Awiee är gullig hon o säger bara : Sådana killar finns inte, det är bara på film. Men där sätter jag mig emot. Livet är inte gulli gull hela tiden, och det är vid svårigheter som man ser om han är något att ha eller inte.  Sen finns det sådna flickor som alltid behöver någon. Svårt o vara ensamma. Ja men det är deras val. Ibland måste man vara ensam för att få ordning på sitt eget liv. När man har gjort det då är man redo att möta någon. Eller nu är det Masterbrain som talar med hjälp av händelser, böcker och helt enkelt livet..

Det händer mig konstiga saker jämt. Kanske för att stan är för liten eller är det Jönköpingssätt att säga dax att flytta till nya marker. Idag står jag på apoteket med famnen full myggmedel o grejer min mamma säger du måste ha det här o det här o det här. Jag börjar skratta o säger men människa jag ska inte bo på ett berg där det inte finns civilisation. Min fina mamma är som hon är o säger: Ja lika bra o va på den säkra sidan dem kanske inte har just detta.

Sagt o gjort  där står jag i kön när en kille framför mig i kön på apoteket vänder sig och säger : Du jobbar på HM va?
Jag: J det gör jag,
Killen: Jag var där o köpte ett par skor av dig i somras.
Jag
: okeeeej.
Killen:
Dom har gått sönder och jag vill reklamera dom.
Jag:
Ja men gå in till HM med dom så fixar dom det.
Killen:
När jobbar du då?
Jag:
Jag jobbar inget mer förrän i slutet av mars.
Killen:
Jaha men då kommer jag in då.
Killen: Ha det bra, Hejdå!!
*Jag bara stirrar på hans ryggtavla medan han försvinner med sina inköp o jag tänker känner jag han?*

Jag är social jättesocial, men ibland är det skönt o få vara ifred. Innan bion så blev det en snabbfika med Awie, inget illa men det är lite typiskt att när vi har satt oss, så kommer det fram och hälsar och deet är helt okej, men man behöver inte stå o tjata ihjäl mig..*Konstaterar att Jönköping börjar bli för litet för mig*

Vill ibland bara vara ifred, ja jag vet o då kanske man inte borde gå o fika. Borde finnas tysta hörnet som det finns på högskolebiblioteket där man får vara ifred. Ja tänk er ett fik där det är knäpptyst, a det skulle inte funka det heller jag vet. Har ett socialt jobb, är på friskis och läser till lärare. Beheöver nog ett eget get away. Hmm kanske hittar en liten hydda i Thailand som jag kan köpa,dricker lite kokosmjölk, fångar fiskar med mina händer och solar. Jaaaaa det vore livet(höll på att glömma mina Paulo Coelho böcker) utan dom skulle livet vara lite tråkigare.

Jaha detta får räcka för idag. Har fått med lite gnäll, lite kul, lite visdom -helt enkelt livet..
Jag är väl inne i en rätt rörig fas just nu just so you know...

It's just a faze that i'm going through
I'm always looking for something new

/
Masterbrain has spoken

Kommentarer

  • Syster säger:

    Du är för rolig syster...hahaha

    Du är inte inne i en konstig fas, du är Nata helt enkelt :P

    Näe skämt åsido så borde de finnas mysiga cafeer som de finns i andra städer, här är det bara "uppvisningscafeer" juh :(

    Börjar kanske bli för gamla både du o jag ;)

    Har man ett socialt jobb så vill man oftast inte vara så jäkla social när man är ledig eller kommer bort lite...



    Pöss Pöss

    2011-01-26 | 12:39:50
    Bloggadress: http://justjelle.blogg.se/
  • Du vet vem :) säger:

    Älskar dig hjärtat. O ja, sånt finns bara på film :).

    2011-01-26 | 15:25:49
  • Natasa säger:

    Syster-Neee vadå för old? Va yrar du om? Jag är nog den yngsta 31åringen du någonsin kommer o känna eller som någonsin exicterat..Mmm o thats the fact. Nee man har väl tröttnat på Jkpg helt enkelt..Få väl bli mer weekendresor för min del.

    Jag vet vem- Sluta nu du är ju en sucker för looooove, annars hade du inte varit som en kär liten tonåring..

    Mwaaaaaaaaaaaaaaaaaah till er båda..

    2011-01-26 | 20:43:38
  • Du vet vem :) säger:

    Vadå kär..jag är inte kär alls :)

    2011-01-28 | 01:23:36
  • Anonym säger:

    jag sa inte att du va kär, ja sa du är som en kär tonåring..btw jag tror inte jag vet vad jag ser o hör av dig :-)

    2011-01-28 | 10:58:24

Kommentera inlägget här: