Mitt liv

En smått förvirrad tjej som försöker hitta sin plats i den stora världen.

Det tog mig 11dagar...

Kategori: Allmänt

God fortsättning på er alla där ute!!!!
Tänker inte önska lycka, kärlek,hälsa o bla bla, utan jag tänker säga att gör det bästa av varje dag så kommer allt gå just din väg. Det ska jag göra. Mitt år började som det slutade med grym ärlighet som gjorde ont ända in i själen, men välbehövligt. Vilken lättnad att börja året med en befriande känsla. Det var inget bråk utan ärlighet mellan två vuxna människor..Befriande!!!! Alla bitar föll på plats..Inget jag kommer ta upp här, det är mellan mig och den här sköna människan och mig.. Slutet gott allting gott!!

Dagarna går fort för fort just nu.. Det är mycket som jag ska fixen till resan. Då är det inte bara packa. 2 uppsatser ska in innan resan, sista terminen börjar.. Efter 5.5år känns det som det är såååå dax.. Jag sparade det bästa till sist..Thailand praktiken..Precis vad jag behöver..Ett steg närmare examen :-))) Duktiga jag.. Idag var jag och fick mina vacciner inför resan..Smärtfritt gick det..Ska ta dos 2 av några vacciner dagen innan resan..Inte riktigt 4veckor från första och andra omgången(det ska helst gå 4v innan nästa omgång) men läkaren sa att det går att krympa tiden till 3v. Skönt för mig. Lever lite på gränsen till det mesta eller som en killkompis sa till mig igår : Jag förstår inte hur allt som är logiskt för andra är ologiskt för dig och det som är omöjligt för andra är logiskt för dig.. Ja mitt svar var nog att utmaningar är kul och jag tror inte att något är omöjligt, ja kalla mig naiv eller envis. Det funkar att se på livet på det sättet..Loooovar..

Kvar att göra den här härliga månaden är:
-fixa mina naglar
-träna
-skriva klart c-uppsatsen
-göra klart en inlämning
-en muntlig tenta 17jan
-åka till gtbg o fixa visum
-växla pengar
-klippa mig
-vara lite social


Älskar min listor :-))) För mig är att skriva listan lika viktigt som att faktiskt utföra allt som står på.. En jämn balans..Det är nog den enda balansen som faktiskt håller oavsett vad som händer..

Nytt år och nya underbara händelser som väntar lite utspritt här och där..Det bästa i 2010 min uppsats som jag  ff skriver..Intressant och väldigt utvecklande, ibland lite tufft, men det är det tuffa som utvecklar mig och lär mig..En process..Ja såååå är det. Om jag skulle beskriva 2010 med ett ord skulle det vara PROCESS ..

I never needed you for judgement
I never needed you to question what i spent
I never ask for help, I take care of myself.

/Miss MiniLama


Kommentarer


Kommentera inlägget här: